30 هزار دانشجوی چینی، شاگرد پروفسور سمیعی

رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب گفت که مسئولیت تربیت 30هزار دانشجوی چینی علوم اعصاب را برعهده دارد.
کد خبر: ۳۰۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 26 September 2016
ایرنا، پروفسور مجید سمیعی روز دوشنبه در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: مسئولان کشور چین از من خواسته اند تا برای ارتقاء علوم مغز و اعصاب به آنها کمک کنم .
 
وی ادامه داد: از 13 سال پیش تاکنون تمام رشته علوم اعصاب کشور چنین را بر عهده دارم و آنان نیز به پاس قدرشناسی ، یک بیمارستان هزار تختخوابی را در کشورشان به نام پروفسور سمیعی احداث کردند که چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 
جراح زبردست ایرانی اظهار داشت : در روایات آمده است که علم را بیاموزید حتی از کشور چین ، ولی امروز مایه افتخار و مباهات ما ایرانیان است که از کشور چین برای کسب علم و دانش به سراغ یک ایرانی می آیند.
 
وی افزود: دانش یک ثروت شخصی نیست که افراد آن را در انحصار خود قرار دهند، بلکه هر چه دانش انسان افزایش یابد وظیفه اخلاقیش نیز بیشتر می شود و اخلاق حرفه ای حکم می کند که آن را در اختیار همنوعان قرار دهد.
 
پروفسور سمیعی گفت : امروز خوشبختانه ایران با داشتن پنج میلیون دانشجو ، بزرگ ترین منابع انسانی دنیا را در اختیار دارد و همه باید تلاش کنیم تا از این منبع انسانی به خوبی استفاده شود.
 
وی افزود: دانشجویان اساسی ترین کلید حل مشکلات جامعه هستند و ما می توانیم با بهره گیری از ظرفیت های علمی این دانشجویان، برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنیم.
 
پروفسور سمیعی روز گذشته به مازندران سفر کرد. ویزیت رایگان تعدادی بیمار، نشست با استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری، شرکت در همایش خیران سلامت و برگزاری نشست خبری از برنامه های روز نخست سفر وی به مازندران بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار