گرمخانه ها خارج از بافت مسکونی راه اندازی شود

کد خبر: ۲۸۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 31 August 2016


یک مدرس دانشگاه گفت: احداث گرمخانه ها برای اسکان کارتن خواب ها و افراد بی خانمان باید در خارج از بافت مسکونی انجام شود.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود حاج رسولی روز چهارشنبه در اولین میز گرد تخصصی بررسی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی گرمخانه ها که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، افزود: اگر بخواهیم معتادان را درمان کنیم می بایست آنها را دوست داشته باشیم و مکان هایی را برای آنها در نظربگیریم که در بافت های مسکونی نباشد.

وی ادامه داد: می بایست گرمخانه ها در مناطقی که مسکونی نیستند اما امکانات حمل و نقلی و غیره در آن ها وجود دارد،احداث شود.

حاج رسولی با اشاره به اینکه گرمخانه ها باید در تمام فصول سال فعال باشند، افزود: مواقعی که درب گرمخانه ها بر روی افراد کارتن خواب و معتاد بسته می شود به این معناست که آنها را دو باره تردد کرده ایم و هیچ توجهی به آنان نداریم.

این مدرس دانشگاه گفت: برای کمک بیشتر به افراد کارتن خواب می بایست مسئولان ذیربط با کمک کارشناسان و اساتید دانشگاه ها اتاق فکر تشکیل دهند و اولویت های اجرایی را از سایر اولویت ها جدا کنند تا کمک بیشتری به این افراد شود.

در این نشست مسئولان فرهنگی ، اجتماعی مدیریت شهری کرج، اداره کل بهزیستی البرز و تعدادی از اساتید دانشگاه ها حضور داشتند که در خصوص تاثیرات اجتماعی و فرهنگی احداث گرمخانه ها به موارد مختلفی اشاره کردند.

شهرداری کرج در سال 93 برای افراد کارتن خواب اقدام به ایجاد گرمخانه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار