مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج

کد خبر: ۲۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 25 April 2015
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج شهرستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن رزاقی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان از کنترل و مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج در منطقه خبر داد و اظهار کرد: شهرستان فریدونکنار نسبت به کنترل و مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج، توصیه‌های فنی لازم را اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به کنترل و مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج در منطقه با ارسال اطلاعیه و پیام‌های آموزشی ترویجی و ارائه مشاوره‌های فنی به شالی‌کاران عمل شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح به منظور کنترل علف‌های هرز ضروری است که چهار تا هفت روز پس از نشاکاری، آب داخل مزرعه را سه تا پنج سانتی‌متر بالا آورده و سپس با بستن ورودی و خروجی آب به مدت 24 تا 48 ساعت از علف‌کش مناسب استفاده شود.

 مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اجرای سایت الگویی برنج در فریدونکنار تصریح کرد: جلسه آموزشی سایت الگویی برنج درباره مدیریت خزانه در روستای ازباران برگزار شده است.

رزاقی تصریح کرد: با توجه به مقارن بودن زمان خزانه‌گیری، بذرپاشی و نیازسنجی کشاورزان منطقه، ششمین جلسه سایت الگویی برنج در حسینیه روستای ازباران با حضور مسئول و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش دهفری، شورای اسلامی روستا و 15 نفر از کشاورزان عضو سایت برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار بیان کرد: این کارگاه با موضوعیت روش صحیح مدیریت خزانه، زمان مناسب کوددهی، نحوه صحیح مصرف علف‌کش‌ها، هوادهی مناسب و مدیریت آب در خزانه، روش صحیح برداشت پوشش نایلون و زمان مناسب آن، کنترل بیماری بلاست، کرم ساقه‌خوار و مگس خزانه برنج است.

وی در توضیحاتی درباره بیمه محصولات کشاورزی، اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار در راستای گسترش و توسعه فرهنگ عموم کشاورزان، اقدام به ارسال اطلاعیه و پیامک‌های ترویجی و نصب پارچه و بنر در اماکن پرتردد روستاها کرده است.

رزاقی افزود: نظر به اهمیت موضوع بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راه حمایت دولت از بخش کشاورزی در زمان وقوع حوادث قهری از قبیل سیل، تگرگ، طوفان، باران‌های سیل‌آسا و خشک‌سالی و حسب دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی و تاکید فرماندار شهرستان، گسترش و توسعه فرهنگ عموم کشاورزان در این زمینه، مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار، اطلاعیه و پیامک‌های ترویجی متعددی تهیه و ارسال کرده است.

وی ادامه داد: از دهیاران منطقه می‌خواهیم با نصب پارچه و بنر در اماکن پرتردد در روستا نسبت به اطلاع‌رسانی و ترغیب کشاورزان اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از امام جمعه شهرستان نیز خواست با توجه به اثربخشی و نفوذ خطبه‌های نماز جمعه در بین اقشار عمومی، در بیانات گهربار نماز جمعه به بیان اهمیت بیمه محصولات کشاورزی بپردازند.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار