رشد 35 درصدی مصدومان ترافیکی یزد در سطح کشور

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد از رشد 35 درصدی مصدومان ترافیکی یزد در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 19 July 2016

به گزارش تابناک یزد،احمد دهقان در کارگروه بررسی حوادث ترافیکی استان اظهار داشت: در سال گذشته، آمار مصدومین حوادث ترافیکی استان، چه در جاده‌های برون شهری و چه در سطح شهر 35 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: به دلیل سرعت بالای رانندگی در سطح معابر و جاده‌ها در سال گذشته تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این استان بیش از 240 نفر بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد با بیان اینکه این استان در این زمینه در صدر استان‌های کشور ایستاده است، افزود: این آمار برای استان یزد مناسب نیست و لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی منسجم و منظمی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به علت اصلی فوت این افراد بیان داشت: در بررسی‌های به عمل آمده از سوی مرکز فوریت‌های پزشکی و آنچه که در پرونده‌ها ثبت شده ضربه مستقیم به سَر علت اصلی فوت افراد در بیش از 70 درصد از حوادث عنان شده است.

دهقان با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از حوادث ترافیکی از انواع و شدت‌های متفاوتی برخوردارند، گفت: در همین مدت هشت هزار و 480 نفر در حوادث ترافیکی درون شهری و برون شهری یزد مصدوم شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد با بیان اینکه استفاده از کمربند ایمنی درصد زیادی از خطر مرگ جلوگیری می‌کند عنوان کرد: استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی تا حد چشمگیری از آسیب به سر و مرگ و میر حوادث را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه رتبه کشور در بین کشورهای جهان در زمینه حوادث ترافیکی در ردیف پنجم است، گفت: بر اساس برنامه جامع در موضوع کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی تا افق 1404، تلفات ترافیکی باید به میزان 20 درصد در سطح کشور کاهش یابد.

دهقان تصریح کرد: باید برای کاهش حوادث و تصادفات در جاده‌ها نسبت به مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی توجه لازم را داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار