شهرداری برای خرید اراضی راه‌آهن تهاتر می‌کند

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا با اشاره به اینکه بعد از برجام تنها حوزه ای که توانست از ال سی و فاینانس ها برای توسعه استفاده کند، راه آهن بوده است، گفت: دو سوال در خصوص رفع مشکلات عبور خطوط مترو از مناطق 17 و 18 مطرح است که باید از سوی مسئولان پاسخ داده شود.
کد خبر: ۲۵۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 12 July 2016
اسماعیل دوستی پس از ارائه گزارش مدیرعامل راه اهن جمهوری اسلامی تصریح کرد: از مسئولان راه آهن می خواهم این سوال را پاسخ دهند که آیا می شود قطارهای دیزلی را در ورود به شهر برقی کرد؟ سوالی که خود من نیز پاسخ آن را نمی دانم که یا این امکان وجود دارد یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه دوگانه سوز شدن قطارها اگر امکان پذیر باشد در کاهش آلودگی ها تا حد قابل توجهی اثرگذار است، خاطرنشان کرد: ساماندهی و تملک اراضی آزاد شده راه آهن نه در بودجه شهرداری پیش بینی شده و در برنامه شهرداری دیده شده و محمل قانونی ندارد.

این عضو شورا ادامه داد: می توانیم هزینه خرید اراضی را از محل فروش املاک و تهاترها پرداخت کنیم تا شهرداری نیز گرفتار تامین مالی نشود،

وی متذکر شد: اگر کمیسیون ماده 5 بخواهد تصمیم بگیرد تصمیم 18 گانه می گیرد. به طوری که حتی اگر مدیرعامل راه آهن بگوید که ملک های تجاری به جای هزینه ها می خواهد، ممکن است رای های کمیسیون ماده 5 مغایر با تصمیمات باشد.

دوستی تاکید کرد: هم شهرداری باید از آنچه در نظر دارد کمی کوتاه بیاید و هم راه آهن تا توافق ها صورت گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار