وی با اشاره به اینکه اصفهان سالها است که به شیوه سنتی عمل میکند و رانندگان تاکسی با تعریفهای خود و کورس به کورس نسبت به دریافت کرایه از مسافران اقدام میکنند، اضافه کرد: اما تاکسیها باید وظیفه خود را انجام بدهند و نباید مینیبوسی چهار نفره باشند و باید به صورت نظاممند نسبت به دریافت کرایه از مردم اقدام کنند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طی هفت، هشت سال گذشته تمام هم و غم این کمیسیون این بوده که به منظور رفع مشکلات موجود در حوزه تاکسیرانی و فعالیت ناوگان تاکسیرانی، تمام تاکسیها به سامانه هوشمند تاکسی مجهز شوند.
وی با تاکید بر اینکه سامانه هوشمند تاکسی مجموعهای از کاراییهای ویژه است، ادامه داد: اشکال کار این است که شهرداری و تاکسیرانی در ابتدای امر فراخوانی را برای این سامانه نگذاشته است و فراخوانی را برگزار کردند و استعدادها را جمعآوری کردند اما خود به نقل از افرادی که وارد گود شده بودند نسبت به اجرای این سامانه اقدام کردند و در انتخاب پیمانکار برای اجرای این طرح یک بیدقتی شد.
شیران با بیان اینکه همچنین آموزشهای لازم و آمادهسازی تاکسیرانان و مردم برای این موضوع صورت نگرفت، تاکید کرد: تاکسیرانی به صورت دستوری و با شیوههای یک طرفه و بدون تعامل با رانندگان تاکسی وارد اجرای طرح نصب سامانه هوشمند تاکسی روی تاکسیها شد.
وی با اشاره به اینکه این موضوع رانندگان تاکسی را به لج و لجبازی کشانده است، افزود: بسیار تلاش کردیم که به تاکسیرانان عنوان کنیم که استفاده از این سامانه به نفع آنها شهر و شهروندان است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه البته راندگان تاکسی به یک شیوه سنتی عادت کردهاند، گفت: مسافران نیز باید در راستای استفاده از سامانه هوشمند تاکسی توسط رانندگان تاکسی همکاری کنند.
وی اظهار کرد: ما سیستم کلی اطلاعرسانی در شهر و به ویژه رسانههای شهرداری باید این فضا را برای مردم فراهم کنند که اطلاعرسانی شود و شارژ کارتهای حمل و نقلی نیز باید آسان باشد و زمینههای این موضوع باید فراهم باشد.