لزوم ایجاد ظرفیت تولید 20 میلیون مترمربع چادرمشکی در یزد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نیاز بازار به سالانه 60 میلیون مترمربع چادر مشکی گفت: انتظار داریم ظرفیت 20 میلیون مترمربع از این میزان در استان یزد ایجاد شود.
کد خبر: ۲۳۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 18 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد نوابی، در سومین همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان استان یزد با اشاره به اینکه به گفته مسؤولان استان، در یزد مشکل تولید وجود ندارد و مشکل فروش محصولات است، اظهار داشت: واحدهایی که توان رقابتی با بازارهای خارجی را ندارند، می‌توانند در حوزه‌هایی که نیاز بازار در آنها بسیار است، سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: در کشور نیاز سالانه نیاز به 60 میلیون مترمربع چادر مشکی البته با تکنولوژی روز است که انتظار داریم این ظرفیت در استان یزد ایجاد شود و حداقل 20 میلیون مترمربع از تولید در این استان صورت بگیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: این کارخانه در صورت راه‌اندازی، مانند کارخانه آرد تولید می‌کند اما نیاز اصلی آن تکنولوژی روز دنیا است.

نوابی بیان کرد: در کشور ما مشکلاتی بر سر راه سرمایه‌گذار وجود دارد که متاسفانه سرمایه‌گذار را به جایی می‌رساند که تصمیم می‌گیرد به جای تولید، محصول را وارد کرده و نقش واسطه‌گری و دلال را ایفا کند.

وی با اشاره به محصولات دپو شده در انبارها بیان کرد: کارخانه‌دار از ابتدا با تعهد 20 درصد صادرات وارد کار می‌شود اما وقتی بازار داخل را تشنه می‌بیند، همه محصول خود را در بازار داخل به فروش رساند و سود کمتری برد و اکنون نمی‌تواند با این سود بازگشت کرده به چرخه تولید، صادرات انجام دهد.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همایش ملی حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده در تهران و در سطح ملی در اسفندماه برگزار شد، افزود: در استان‌های مختلف نیز این همایش به ترتیب در حال برگزاری است و تعداد شرکت‌کنندگان آن نسبت به قبل افزایش 60 درصدی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: روزی تولیدکنندگان کشور ما به شرایطی برسند که همه آنها بخواهند خود را در آستانه امتحان و آزمون قرار دهند و با این اقدام مسابقه‌ای برای کیفیت بهتر و خدمت‌رسانی به مردم به راه می‌افتد.

نوابی با اشاره به اینکه عده‌ای معتقدند نمی‌توان از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده در آن واحد و در یک سازمان حمایت کرد، افزود: این حرف‌ها قدیمی است و امروز یکی از مهم‌ترین مصداق‌هایی که می‌تواند هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کننده باشد، مبارزه با قاچاق کالا است.

وی، تولیدکننده و مصرف‌کننده را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و اظهار داشت: این تشکل غیردولتی نیز به منظور بهبود شرایط تولید و فراهم کردن شرایط مناسب برای مصرف‌کننده راه‌اندازی شده و در ابتدا قانون موارد بسیار خوبی را برای این تشکل لحاظ کرده بود اما اکنون با اعمال برخی موارد، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده، روزآمدی خود را از دست داده و لازم است روزآمد و نوین شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بازار امروز بسیاری از موارد که برای ما نهادینه شده، منافی حقوق مصرف‌کننده است، افزود: شعار زشت «جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود» از شعارهای منافی حقوق مصرف‌کننده است و در شرایطی که هم قرآن هم قانون مدنی و هم قانون تعزیرات می‌گوید باید پس گرفته شود، فروشندگان و تولیدکنندگان این شعار را در مغازه‌های خود نصب می‌کنند که امیدواریم حداقل در یزد دیگر شاهد وجود چنین تابلوهایی نباشیم زیرا این تابلوها مصداق بارز نفی حقوق مصرف‌کننده است.

وی تصریح کرد: تولیدکننده باید هم خدمات قبل از فروش، هم خدمات حین فروش و هم خدمات بعد از فروش ارائه دهد و خدمت دیگری را نیز باید اضافه کند که آن، خسارت اعتماد است.

در این مراسم از تولیدکنندگان برتر استان یزد با اهدای لوح سپاس و تندیس حامیان حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار