دبیر کمیسیون نظارت و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا مازندران

رشد 25 درصدی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مازندران

دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: در سال گذشته شاهد رشد 25 درصدی توفیقات به‌دست آمده در ابعاد مختلف قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال 93 در این استان بودیم.
کد خبر: ۲۱۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ 16 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی پیرفلک  در جلسه کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس برگزار شد، با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از تمام ظرفیت کشور و استمداد از هر سه قوه اقدامات جدی و قاطع را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بردارند، اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در تحقق شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری کمک کند کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان است.

وی ترویج گفتمان خرید کالای داخلی با هدف حمایت از تولید داخلی را یکی از اهداف کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خواند و افزود: قبح مصرف کالای قاچاق در جامعه و توسعه اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری به‌عنوان راهبردهای این کمیسیون است و کمک‌هایی را نیز برای  تحقق شعار سال می‌کند.

دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران اضافه کرد: این کمیسیون با استفاده از مدیریت فرمانداران و همکاری دستگاه‌های عضو (24 عضو) اقدامات عملی و اجرایی را برای دسترسی به این شعار در حوزه امنیتی و انتظامی در دستور کار خویش قرار داد.

وی از اقدامات مقابله‌ای و مبارزه‌ای در حوزه قضایی و اعمال مجازات و جرائم علیه قاچاقچیان خبر داد و بیان کرد: این کمیسیون در حوزه فرهنگی و تبلیغی نیز با هدف آگاهی از تبعات استفاده از کالاهای خارجی و قاچاق و حمایت از کالای داخلی در راه تحقق شعار سال گام‌های اساسی برداشت.

پیرفلک با بیان اینکه هم‌افزایی بین دستگاه‌های عضو زمینه‌ساز توفیقات بیشتر در این زمینه است، تصریح کرد: با توجه به گستردگی شبکه قاچاق کالا و ارز کشور، هر سازمان به‌تنهایی قادر به مبارزه نخواهد بود و این از توان یک‌دستگاه به تنهایی، خارج است.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت تعامل و بهره‌مندی از توان تمام دستگاه‌ها موفقیت بیشتر در زمینه مبارزه با قاچاق نیز دور از ذهن نیست، افزود: در سال 94 شاهد رشد 25 درصدی توفیقات به‌دست آمده در ابعاد مختلف قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال 93 در استان مازندران بودیم.

دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران در پایان چنین توضیح داد: ارزش ریالی پرونده‌ها در سال 93 به میزان 30 میلیارد تومان بود که در مدت مشابه در سال 94 به 38 میلیارد تومان رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار