13هزار و 851 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته از مراکز عرضه زنجان جمع آوری شد

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: طی 45 روز گذشته 13 هزار و 851 کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، فاسد شدنی و غیر قابل مصرف از سطح مراکز عرضه این استان جمع آوری شد.
کد خبر: ۲۰۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 04 April 2016
جمال ناصحی در گفت و گو با ایرنا، بیشترین اقلام تاریخ مصرف گذشته جمع آوری شده از سطح مراکز عرضه این استان را آبلیمو، رب گوجه فرنگی، ماکارانی، کنسرو و کمپوت و انواع مواد غذایی سنتی ذکر کرد.
وی اظهار کرد: با وجود نظارت های مستمر کارشناسان بهداشت محیط استان و گسترش شهرنشینی، میزان و تنوع تقلب در تولید و عرضه انواع مواد غذایی نیز به مراتب افزایش یافته است.
ناصحی افزود: وجود امکانات و ابزارهای دقیقی تشخیصی امکان بررسی، تعیین و جمع آورری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و مشکوک را بیش از گذشته تسهیل کرده است.
وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد عرضه مواد غذایی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته از شهرها به حاشیه روستاها سوق داده شده است، ابراز کرد: این در حالی است که نظارت های کارشناسان بهداشتی در روستاها نیز افرایش یافته و حتی به جمع آوری مواد غذایی غیر مطمئن منجر شده است.
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: سالانه حدود 50 تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این استان کشف و نسبت به معدوم سازی آنها اقدام می شود.
وی به عموم مردم توصیه کرد، هنگام خرید انواع مواد غذایی به مشخصات بهداشتی آن توجه کرده و در صورت مغایرت علاوه بر خودداری از خرید موارد را به بهداشت محیط استان اطلاع دهند.
ناصحی همچنین به ثبت شکایات مردمی و مسافران نوروزی از طریق سامانه 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: طی 45 روز تشدید نظارت های بهداشتی 36 مورد شکایت از استان زنجان ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل روند افزایشی را نشان می دهد.
به گفته وی، عموم مردم می توانند شکایات خود را از طریق سامانه های تلفنی 1490،190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شمار تلفن 33421017 مرکز بهداشت محیط استان در میان بگذارند.
عملیات تشدید نظارت های بهداشتی در راستای طرح بسیج نوروزی در بازه زمانی یکم اسفند سال 94 تا 15 فروردین جاری با حضور 9 اکیپ بهداشتی در مناطق و حوزه های مختلف استان به ویژه مراکز تولید و عرضه مواد غذایی انجام شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار