افشارچی: توسعه صنایع تبدیلی، لازمه ایجاد ارزش افزوده در طارم است

استاندار زنجان گفت: توسعه صنایع تبدیلی، لازمه ایجاد ارزش افزوده و آورده بیشتر برای محصول زیتون در شهرستان طارم است.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵ 04 September 2024
به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایرنا، محسن افشارچی افزود: هم اکنون جای صنایع تبدیلی در منطقه طارم که در قالب آن بتوان ارزش افزوده بیشتری به زیتون داد، خالی است.
 
وی ادامه داد: اگر بتوانیم چند واحد صنعتی برای فرآوری، بسته بندی و تولید محصولات وابسته به زیتون در منطقه ایجاد کنیم، وضعیت خیلی متفاوت می شود و ثروت بیشتری از محصول زیتون نصیب منطقه خواهد شد.
 
استاندار زنجان با بیان اینکه عملیاتی کردن این نگاه کلان نیازمند همگرایی در مدیریت های اجرایی استان است، گفت: توسعه صنایع تبدیلی در طارم به صورت منطقی یک جهت گیری درست و لازم است و باید همه دستگاههای متولی در این راستا همگرایی داشته باشند تا این مهم در منطقه با سرعت اجرایی شود.
 
افشارچی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی فقط منحصر به زیتون نیست و برای سایر محصولات تولیدی در منطقه طارم هم باید چنین سیاستی دنبال شود.
 
استان زنجان در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولید محصول زیتون، رتبه نخست کشور را دارد و بیش از ۲۱ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم شامل باغ های زیتون است و این شهرستان بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.
 
از حدود ۱۸۰ واحد فعال صنایع تبدیلی کشاورزی در استان زنجان، ۵۱ واحد در زمینه محصولات باغی مثل زیتون و کشمش، ۲۶ واحد در زمینه صنایع تبدیلی محصولات دامی مثل کشتارگاه، قطعه بندی و بسته بندی گوشت، ۶۷ واحد در زمینه محصولات زراعی مثل بسته بندی حبوبات و پوسته گیری غلات، ۱۸ واحد در زمینه انبار محصولات و ۱۶ واحد نیز در زمینه تولید خوراک فعالیت دارند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار