نمایشگاه فروش محصولات موسسه خیریه امام علی (ع) در زنجان برگزار می‌شود

نمایشگاه فروش محصولات کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و کودکان زیر پوشش موسسه خیریه مردمی - داشنجویی امام علی (ع) در محل نمایشگاه‌های کارخانه کبریت زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 06 March 2016
عرفان معجونی در گفت‌وگو با فارس در زنجان، با بیان اینکه موسسه خیریه مردمی - دانشجویی امام علی (ع) هر ساله در ایام پایانی سال نمایشگاه‌هایی با نام بوی عید برگزار می‌کند، اظهار کرد: این نمایشگاه در استان زنجان نیز امسال برگزار می‌‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این نمایشگاه از تاریخ هفدهم اسفند تا بیست و یکم اسفند ماه سال جاری در محل سابق کارخانه کبریت زنجان واقع در خیابان صفا برگزار خواهد شد.

مسئول موسسه خیریه مردمی - دانشجویی امام علی (ع) در استان زنجان ابراز کرد: این نمایشگاه و بازارچه خیریه و فروش محصولات غذایی، محصولات کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و کودکان تحت پوشش این مجموعه را به معرض نمایش و فروش می‌گذارد.

معجونی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ایام برپایی خود صبح و عصر آماده پذیرایی از علاقمندان است، اضافه کرد: عواید فروش محصولات و دستاوردهای این نمایشگاه صرف خود افراد تحت پوشش این جمعیت و کارآفرینی مجدد برای آنها می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی و گسترش توسعه کارآفرینی و ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار و کودکان کار تحت پوشش این موسسه در راستای گذران زندگی این افراد است.

شایان ذکر است، تا سال 90 حدود 21 میلیون سرپرست خانواده داشته‌­ایم که 87 درصد آنها را مردان و 12 درصد را زنان تشکیل می‌دهد، که از سال 1345 تاکنون تعداد زنان سرپرست خانواده دو برابر شده است.

 آمار نشان می‌دهد زنان سرپرست خانواده به سمت میانسالی و کهن‌سالی میل می‌کنند که استان سیستان و بلوچستان با 16.6 درصد بیشترین تعداد زنان سرپرست خانواده را داشته و پس از آن استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارند.

استان‌های کردستان با 9.5 درصد و پس از آن کهکیلویه و بویر احمد و قزوین که کمترین تعداد زنان سرپرست خانواده را دارند که به طور کلی هیچ استانی به طور میانگین زیر 10 درصد زنان سرپرست خانواده ندارد.

استان سیستان و بلوچستان نیز بالاترین تعداد زنان سرپرست خانواده بی‌سواد را داشته و بعد از آن استان‌های خراسان جنوبی و کرمان قرار دارند که به طور کلی 16 درصد مردان خانواده و 55 درصد زنان بی‌سواد هستند.
از نظر درآمد زنان سرپرست خانواده استان سیستان و بلوچستان حدود 3 میلیون تومان و زنان سرپرست خانواده استان تهران 14 میلیون تومان درآمد سالیانه دارند. 
توزیع خانواده­‌های زن سرپرست در دهک­های درآمدی نشان می­‌دهد، بیشترین میزان زنان سرپرست خانواده در دهک یک و دو درآمدی قرار دارند. که این امر نگران‌کننده است.

همچنین آمار نشان می­‌دهد که به طور میانگین 18 درصد زنان سرپرست خانواده شاغل و حدود 82 درصد بیکار هستند. بار تکفل مردان سرپرست خانواده در تمام دهک‌ها حدود 4 نفر است. در حالی‌که این تعداد برای زنان در دهک‌های یک و دو حدود 6 تا 7 نفر است و این رقم اوضاع فاجعه‌بار این گروه را نشان می‌دهد.

آمار نشان می­‌دهد 46 درصد زنان سرپرست خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند. قوانین و مقررات مرتبط با زنان سرپرست خانواده در دهه هفتاد بیشتر، بهتر و مستقیم‌تر از دهه هشتاد بوده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار