ارتجاع پس از 12 سال پایداری

انتخابات والبته شکست در آن بعضا موجب اعترافات صادقانه ای می گردد که قبل از آن اگر طرح گردد موجب ریزش آرای فرد یا طیف سیاسی می گردد .
کد خبر: ۱۹۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 01 March 2016
انتخابات والبته شکست در آن بعضا موجب اعترافات صادقانه ای می گردد که قبل از آن اگر طرح گردد موجب ریزش آرای فرد یا طیف سیاسی می گردد .
اما مجری سابق برنامه دیروز امروز وفردا که در اجراهای خود، همواره نگاه یک بخش خاص از اصولگرایان را مبنا قرار می داد ، اخیرا بعد از شکست سنگین انتخاباتی همفکران خود  دو مطلب مهم به نگارش درآورده است.
در یکی از آنها علت شکست اصولگرایان را نه سیاسی بلکه تمدنی و فرهنگی می داند و متعاقب آن طی توضیحی به تحلیل جامعه شناختی شکست اصولگرایان می پردازد.

سبک زندگی غربی

او علت ماجده این شکست را بخصوص در تهران شکل گیری سبک زندگی غربی در میان طبقه متوسط می داند.
او با این فرض که ویژگی بسیار مهم طبقه متوسطه ، عدم استقرار ارزشی و البته کنش های بدون سبق  می داند ، با توجه به تحلیل ایشان می توان نتیجه گرفت که اغلب مردم تهران جزو طبقه متوسط بوده و بنابر این تحلیل، دلبستگی آنها به ارزشها بسیار پایین بوده و در تصمیم گیری ها سلیقه هایشان بیش از مبانی فکری شان دخیل است.
همین بند را می توان مبنایی برای بحث با ایشان قرار داد.

1-ایشان از شاگردان آقای مصباح یزدی است. همان کسی که در سال 84 ور در مصاحبه با پرتو سخن ادعا نمود رای مردم در نظام اسلامی ارزشی ندارد و هر چه هست امر ولی فقیه است که مشروعیت امور را ایجاب می کند. حال بعد از شکست انتخاباتی ظاهرا یامین پور به فکر اثر رای مردم هم افتاده است.

2-این سخن که طبقه متوسطه چنین و چنان است بالاترین توهین به مردم است. چه اینکه سالهاست اصلاح طلبان با این فرض خواستار تحولی اساسی در سیاستهای نظام می باشند و امثال پایداری ها آن را نفوذ و توطئه دشمن دانسته و اعلام می کنند که این افکار بازپخش برنامه های جرج سورس  و براندازان مخملی و .. است.

3-عامه مردم ظرافت های سیاسی را نمی شناسند. این نیز جزو بزرگترین توهین هاست. مگر در 9 دی همیی مردم بصیر نبودند که در میدان حاضر بودند. مگر بارها و بارها رهبری معظم انقلاب  نفرمودند که این مردم از بسیاری از نخبگان جلوتر و بهتر مسایل را می فهمند. نکند به نظر شما منظور رهبر انقلاب هیچ گاه مردم تهران نبوده است.

4-مکانیزم های سنتی ارتباط با بدنه اصولگرایی  فرسوده شده است. در پاسخ این مطلب باید گفت ، کدام جریان سیاسی واجد شبکه رسمی به بزرگی شبکه اصولگریان است.؟ البته می پذیریم که گفتمان اصولگرایی آنقدر در مقابل اصلاحات ایستاد که امروز مجبور به ارتجاع شده و تیشه به ریشه این نظام می زند.
حسن ورزی
کارشناس سیاسی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
مردم حلقه مفقوده مبناى فکرى اصولگرايان.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار