کاهش ذخيره آبي مازندران

کد خبر: ۱۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 05 April 2015
حجم ذخایر آبی مازندران  کاهش یافته است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما (‌واحد مرکزی خبر) ؛ مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه سد شهید رجایی به عنوان منبع مهم ذخیره آبی مازندران با ظرفیت 162 و نیم میلیون مترمکعب امسال حجم ذخیره آبی آن 120 میلیون مترمکعب بود گفت: این میزان با 42 میلیون متر مکعب کاهش همراه است.

آقای یخکشی با اشاره به اینکه افت شدید دبی چشمه ها و کاهش ورودی آب به این سد، 48 درصد از زمین های کشاورزی مازندران را در معرض آسیب خشکسالی قرار داده است افزود : در شرایط کنونی طرح نوبت بندی آب زمین ها نیز از اول فروردین آغاز شد که تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

وی ذخیره آبی پارسال این سد را 151 میلیون مترمکعب اعلام و تصریح کرد:با این میزان پارسال سرریزآب داشتیم و امسال به نسبت دوره آبی گذشته هم 32 میلیون متر مکعب کاهش حجم ذخیره آبی داریم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران همچنین آبگیری برخی آب بندانها را نامناسب دانست و به بهره برداران و کشاورزان توصیه کرد با اقدام در لایروبی نهرها و آماده سازی سردهنه ها برای آبگیری آب بندانها ، آب تخت زمین های کشاورزی را براساس برنامه زمان بندی توزیع انجام دهند و به تجهیز چاه های مجاز و تامین سوخت چاه ها به موقع اقدام کنند.

یخکشی سدهای البرز،گلورد وشیاده را دیگر سدهای مهم استان برشمرد وگفت:سدشهیدرجایی به عنوان منبع مهم ذخیره گاهی آب 50 هزار هکتار از زمینهای زراعی شهرستانهای میاندرود،ساری،جویبار و دشت تجن را تامین می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار