میزان مشارکت البرزی ها در انتخابات چقدر است؟

استاندار البرز مشارکت مردم این استان در انتخابات را فوق‌العاده توصیف کرد و گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیش از دوره گذشته است.
کد خبر: ۱۸۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 26 February 2016

سیدحمید طحایی عالی‌ترین نماینده دولت در این استان در جمع خبرنگاران حضور یافت و اعلام کرد: طبق قانون استانداران پس از بررسی شرایط می‌توانند درخواست تمدید زمان رأی‌گیری را به وزارت کشور اعلام کنند و تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه با وزیر محترم کشور است.

وی افزود: با توجه به گزارش‌های دریافتی از فرمانداران پیشنهاد تمدید انتخابات در استان البرز تا ساعت 22 ارائه شده است اما در شهرستان طالقان به احتمال فراوان نیازی به تمدید زمان انتخابات نیست.

استاندار البرز گفت: بنابراین در صورت تأیید وزیر کشور و تمدید زمان انتخابات تا ساعت 22 انتخابات در شهرستان طالقان تا ساعت 21 ادامه می‌یابد اما در شعبی که مردم حضور دارند درب‌های آن شعبه باز بوده و رأی‌گیری انجام می‌‌شود.

طحایی با اشاره به بازدیدهای سرزده خود از شعب اخذ رأی در استان البرز گفت: از صبح امروز تعدادی از شعب را شخصاً بازدید کردم که در این بازدیدها از نحوه برگزاری انتخابات و اخذ رأی بازدید و ضمن گفت‌وگو با نمایندگان فرماندار، عوامل اجرایی و نظارت و حتی نمایندگان کاندیدها تأکید کردم که در صورت وجود کمبودها این موارد را اعلام و بلافاصله برطرف می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ شاید در بعضی از شعب نیاز به تعرفه اضافه باشد که در این صورت پس از اعلام درخواست مسئولان شعبه امکانات مورد نیاز تأمین خواهد شد.

استاندار البرز ‌در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه اقبال عمومی از انتخابات در استان البرز بسیار خوب بوده است، گفت: خدا را شاکرم که امروز مردم مانور بزرگی را مقابل چشمان دنیا به نمایش گذاشتند.

طحایی بیان داشت: ملت ایران اقتدار سیاسی خود را به جهانیان تحمیل می‌کنند و اگر از صبح امروز اخبار رسانه‌های خارجی را رصد کنیم می‌بینیم که آنها نیز به حضور گسترده مردم در انتخابات و وجود صف‌های فشرده در شعب اخذ رأی اعتراف کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان مشارکت شهروندان البرز تا این لحظه چقدر بوده است، گفت: با توجه به بازدیدهایی که از شعب اخذ رأی داشتم اطلاعی از آخرین آمار ندارم اما براساس گزارشی که از فرمانداران داشتیم به احتمال فراوان میزان مشارکت مردم استان البرز در این دوره از انتخابات بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 خواهد بود.

طحایی در خصوص تأمین تعرفه‌های مورد نیاز شعب نیز گفت: کار کارشناسی خوبی در این زمینه انجام دادیم و به عنوان نمونه شعب اخذ رأی را بررسی و با برآورد میزان حضور مردم در آن شعبه در سال‌های گذشته تعرفه مورد نیاز به همان میزان تأمین و حتی در تمام شعب تعرفه اضافه نیز در اختیار مسئولان برگزاری قرار دادیم. اما اگر شعبه‌ای نیاز به تعرفه اضافه داشته باشد پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و مشکل خاصی نداریم.

وی امنیت برگزاری انتخابات در استان البرز را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: امنیت نعمت بسیار بزرگی است و باید شاکر باشیم که در کشور ما علی‌رغم اینکه تمام کشورهای همسایه درگیر نفاق و فتنه داعش هستند ما امنیت بی‌نظیری را تجربه می‌کنیم.

استاندار البرز اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد ضد امنیتی و ناآرامی در استان البرز نداشتیم و خدا را شکر این شرایط در سراسر کشور وجود دارد.

طحایی در پایان بار دیگر از اقشار مختلف مردم استان البرز، عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات و بالاخره اصحاب رسانه که در کنار مسئولان بودند تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار