نماینده ولی‌فقیه در مازندران

مشارکت در انتخابات نشانه بیداری سیاسی ملت است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: مشارکت در انتخابات نشانه بیداری سیاسی ملت است.
کد خبر: ۱۸۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 21 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در جمع مردم زیراب ضمن تسلیت ایام فاطمیه به مردم ولایتمدار مازندران با تأکید براینکه تلاوت قرآن فضیلت به‌سزایی دارد، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) تأکید بر قرائت قرآن در همه لحظات زندگی به‌ویژه در شب اول قبر داشتند.

وی با اشاره به اینکه انفاق سبب افزایش نعمت می‌شود، افزود: در صورت استطاعت مالی باید اموال خود را صرف کارهای خیر معنوی و خداپسندانه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران به مسائل سیاسی پیش‌روی کشور در ماه جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به انتخابات هفتم اسفندماه جاری بار دیگر سرنوشت خود و کشور را رقم می‌زنیم.

این مسئول با بیان اینکه با تعیین نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری، سرنوشت ریاست جمهوری، دولت، ملت و رهبری رقم زده می‌شود، اضافه کرد: جمعیت میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از تعهد مردم نسبت به انقلاب اسلامی بوده است.

طبرسی با تأکید بر حضور و مشارکت مردم ولایتمدار مازندران پای صندوق‌های رأی، افزود: رأی شما اثرگذار است و با حضور حداکثری، دشمن مأیوس می‌شود.

وی مشارکت در انتخابات را بیداری سیاسی مردم کشور دانست و تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی سبب صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه در هفتم اسفندماه جاری بار دیگر برگ زرینی به تاریخ انقلاب اسلامی افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: رأی بیش از 90 درصدی مردم، در عرصه سیاسی معنادار است و سبب عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

امام جمعه مرکز مازندران به بررسی موضوع انتخابات در وصیت‌نامه عبادی و سیاسی امام راحل اشاره کرد و گفت: بخشی از وصیت‌نامه امام راحل به موضوعات سیاسی به ویژه انتخابات اختصاص داده شده است که در آن آمده است «وصیت من به مردم این است که در انتخابات، ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و خبرگان برای تعیین رهبر در صحنه باشند.»

این مسئول با بیان اینکه امام راحل در وصیت‌نامه خود تأکید داشتند، مردم اشخاصی را که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشند که قانون تعیین کرده است، افزود: به‌طور مثال در انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر توجه شود اگر خبرگان را روی موازین شرعی انتخاب نکنند، چه بسا خسارتی به کشور وارد شود که جبران‌ناپذیر باشد در این صورت همه در پیشگاه خداوند متعال مسئول هستیم.

طبرسی با اشاره به اینکه بنا به فرمایشات امام راحل، همه در سرنوشت کشور نقش داریم، تصریح کرد: از مراجع گرفته تا همه اقشار مسئول سرنوشت کشور و اسلام هستند چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آتی.

وی بیان کرد: بنابه فرمایشات امام راحل در وصیت‌نامه با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، اگر در انتخابات سستی و قصوری صورت گیرد این خطا در رأس گناهان کبیره قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه امام راحل تأکید داشتند تا مردم در سرنوشت کشور خود دخالت داشته باشند، تصریح کرد: مردم موظف هستند در کارهایی که متعلق به آنهاست در سطح کشور طبق ضوابط اسلامی دخالت کنند و در انتخابات مشورت با قشر تحصیلکرده متعهد، مومن و غیروابسته به استثمار و روحانیون باتقوا لازم است تا وکلای مردم و رئیس جمهور را فردی که از قشر سرمایه‌دار و رفاه‌زده نباشد و بتواند مستضعفان را درک کند، انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر خبرگان با انتخاب ملت تعیین شود باید از روی دقت باشد، گفت: بسیاری از مشکلات بزرگ جامعه با انتخاب اشخاص شایسته رفع می‌شود.

طبرسی با تأکید بر اینکه مردم در انتخاب افراد اصلح هوشیارانه وارد شوند، افزود: مدهوش تبلیغات نشوید باید به عملکرد افراد توجه شود، برخی با مجلس آشنا نیستند برخی به خود مغرور هستند و توان انجام کاری را که به مردم قول دادند را ندارند.

وی با اشاره به اینکه تغییر فرماندار یا مدیر دستگاهی را عوض کردن مشکل مردم را حل نمی‌کند، تصریح کرد: بر اساس نیاز استان نمایندگان باید به اشتغال‌زایی توجه کنند، به‌طور مثال بستر ورود صنایع به مازندران را فراهم کنند تا اشتغال ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تأکید براینکه استان نیازمند مسئولان قدری است که به رفع مشکلات بپردازند، افزود: در مازندران مسئول قدر نداریم یا بسیار کم است.

این مسئول انقلاب اسلامی را وابسته به گروه و حزب ندانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی متعلق به همه اقشار جامعه است و صیانت از آن گروهی و حزبی نیست، برای تداوم انقلاب نیازمند انتخابات هستیم.

طبرسی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری نسبت به سایر انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است، گفت: رهبری، مجلس، قوه قضاییه و مجریه وابسته به انتخابات مجلس خبرگان است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار