رفع تنگی شریان آئورت به روش آنژیوگرافی در نوزاد 50 روزه

تنگی شریان آئورت نوزاد 50 روزه گرگانی در بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) به روش آنژیوگرافی رفع شد.
کد خبر: ۱۸۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 13 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، فوق تخصص قلب اطفال بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل اظهار کرد: رفع تنگی شریان آئورت به روش آنژیوگرافی در یک شیرخوار 50 روزه در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

کاظم بابازاده افزود: بیماری قلبی مادرزادی حدود هشت در هزار تولد زنده رخ می‎دهد و تنگی آئورت نزولی یکی از این بیماری‎ها بوده که درصد بسیار کمی از کودکان به آن مبتلا هستند.

فوق‌تخصص قلب اطفال بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل تصریح کرد: یک نوزاد شیرخوار 50 روزه گرگانی با تشخیص تنگی بسیار شدید آئورت نزولی و نارسایی شدید قلبی و عفونت ریوی در بخش قلب کودکان بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل بستری شد و تحت درمان طبی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در گذشته تمامی این بیماران باید تحت عمل جراحی برای رفع تنگی شریان قرار می‌گرفتند و تعدادی از آنها دچار عوارض پس از عمل مثل عفونت، خونریزی، پارگی شریان، عوارض عصبی تشنج و در موارد کمی نیز منجر به مرگ می‌شد.

فوق‌تخصص قلب اطفال بیمارستان روحانی اضافه کرد: پس از معرفی بالون یک کاتتر که به انتهای آن یک بادکنک متصل است و ماده حاجب متسع می‌شود این بیماران دیگر نیاز به عمل جراحی پیدا نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: بیمار به علت تنگی آئورت به بخش آنژیوگرافی منتقل شد و پس از آماده‌سازی اولیه و آنژیوگرافی ابتدایی، محل تنگی مشخص شد که بسیار شدید بود به شکلی که فشار خون شیرخوار را شدیدا افزایش و در معرض خطر سکته مغزی قرار داده بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از اثبات تشخیص بیماری تنگی آئورت، با بالون مناسب باز شد و فشار خون بیمار در حدی که دیگر خطر جدی نداشته باشد کاهش پیدا کرد و کودک با حال عمومی بهتر از قبل به بخش قلب اطفال منتقل شد و در حال حاضر وضعیت مناسبی داشته و درمان طبی ادامه دارد که پس از تکمیل درمان طبی شیرخوار مرخص خواهد شد تا بعدا به‌طور سرپایی تحت پیگیری قرار گیرد.

بابازاده در پایان گفت: این‌گونه بیماران در سنین نوجوانی تحت جایگذاری استنت (فنر) از طریق آنژیوگرافی قرار خواهند گرفت تا به‌طور کامل و برای همیشه بیماریشان درمان شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار