آموزش 5هزار نفر از دست اندرکاران انتخابات در استان یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد از آغاز آموزش پنج هزار نفر از دست اندرکاران انتخابات شامل اعضای شعب و نمایندگان فرمانداران در محل شعبه های اخذ رای در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 09 February 2016

به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری  افزود: آموزش این افراد از شنبه هفته جاری آغاز شده و تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد.

به گفته وی طی این مدت 35 هزار نفر ساعت آموزش انجام می شود و در آن مفاد قانونی انتخابات، دستورالعملها، آیین نامه های اجرایی انتخابات، روند اجرایی اخذ رای و شمارش آرا در روز اخذ رای آموزش داده می شود.
سالاری یادآور شد: همچنین در راستای برنامه های آموزشی ستاد انتخابات استان 400 نفر از فرمانداران، بخشداران، کارشناسان و اعضای هیات های اجرایی انتخابات در استان از 15 دیماه به مدت 10 روز در قالب یکهزارو 500 نفر ساعت آموزش دیدند .
در مرحله تایید صلاحیت داوطلبان از سوی هیات نظارت در حوزه اردکان از 12 نفر هشت نفر تایید و چهار نفر رد، در حوزه تفت و میبد از 39 نفر 19 نفر تایید ، 19 نفر رد و یک نفر انصراف دادند ؛ در حوزه مهریز، ابرکوه ،بافق خاتم و بهاباد از 44 نفر 32 نفر تایید و 12 نفر رد و در حوزه یزد و اشکذر هم از 77 داوطلب 41 نفر تایید ،33 نفر رد شده و سه نفر هم انصراف دادند.
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت و 10شهرستان دارای چهار حوزه انتخابیه با چهار نماینده برای مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه برگزار می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار