جهاد دانشگاهی موتور محرکه کشور در تحقیق و پژوهش باشد

جهاد دانشگاهی باید به عنوان الگوی حسنه در زمینه تحقیق و پژوهش برگ زرین دیگری را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم بزند
کد خبر: ۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳ 28 January 2015



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جهاد دانشگاهی باید موتور محرکه کشور در زمینه تحقیق و پژوهش باشد.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در مراسم افتتاح مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تبدیل دانش به فناوری وظیفه دانشگاه‌هاست، گفت: دانشگاه‌ها باید در تبدیل دانش به فناوری و تکنولوژی و دانشجویان نیز در تبدیل علم به تامین نیازهای داخلی، تجارت و سرمایه و حضور قدرتمندانه در بازارهای جهانی تلاش کنند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید به عنوان الگوی حسنه در زمینه تحقیق و پژوهش برگ زرین دیگری را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم بزند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: تدوین برنامه زمان‌بندی شده منطبق با سیاست‌های مقام معظم رهبری و تحریم‌ها و قطع وابستگی کشور از سیاست‌ها و ماموریت‌های جهاد دانشگاهی است.

دری‌نجف‌آبادی افزود: مقالات علمی به تنهایی نمی‌توانند گره‌گشای کشور در بخش‌های مختلف باشند بلکه باید با تبدیل علم و دانش به نیازهای درونی کشور و تقسیم کار در زمینه‌هایی همچون تولید تجهیزات پزشکی و دارو با به کارگیری استعدادهای جوان کشور را از وابستگی به خارج رها سازیم.

وی گفت: جهاد دانشگاهی باید موتور محرکه کشور در زمینه تحقیق و پژوهش باشد.

امام جمعه اراک پشت میز نشینی را آفتی برای عدم توسعه جامعه دانست و افزود: باید جوانان با چابکی و استفاده از استعدادهای‌شان کشور را در مسیر توسعه قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار