ميراث معنوي، نشانه برقراري هويت اسلامي و ملی

پايداري جلوه‎‎هاي بروز يافته و عيني شده ميراث فرهنگي، نشانه‎‎ي تداوم برقراري هويت اسلامي و ايراني است چرا که منشأ آن انديشه ژرفي است که از ارزش‎هاي والاي اسلامي و تمدن اصيل ايراني پيروي مي‎‎کند.
کد خبر: ۱۳۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 03 December 2015

به گزارش تابناک یزد،"محمدمهدی شرافت" مدیر کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با بیان این مطلب، در این باره تصریح کرد: گردشگري را مي‎‎توان يکي از صنايع اشتغالزا در رونق و آبادي شهرها و روستا دانست و در اين راستا بايد در چارچوبي شفاف و هماهنگ بين تمام دستگاه‎‎هاي ذيربط در اولويت اول سرمايه‎‎گذاران محلي و در مراحل بعدي در بعد کشوري و جهاني، به ویژه ايرانيان و يزديهاي مقيم خارج را با جاذبه‎‎ها و موقعيت هاي مختلف در زمينه گردشگري آشنا کرد.

وی امنيت سرمايه‎‎گذاري و ايجاد اطمينان درباره سود‎‎دهي را يکي از موارد مهم در جلب سرمايهگذاران ذکر و عنوان کرد: تامين امنيت براي سرمايه‏گذاران موجب رونق صنعت گردشگري مي‎‎شود.

شرافت افزود: سرمايه‎‎گذاري در صنعت گردشگري در حقيقت گام عملي براي توسعه عادلانه‎‎تر استان با در نظر گرفتن محدوديتهاي اقليمي و ظرفيت‎‎هاي بسيار بالاي تاريخي و طبيعي تمام نقاط استان و شهرستان‎‎هاست.

وي در ادامه به نقش مهم "اکوتوريسم" در توسعه صنعت گردشگري نیز تاکيد و اظهار کرد: توسعه اکوتوريسم در کشور نيازمند فرهنگسازي مناسب است و از اين رو بايد آموزش را به موازات تبليغات اکوتوريستي انجام دهيم چرا که توانمندسازي جوامع محلي از راه تبليغات و آموزش در اکوتوريسم، اثرات مثبت و سازنده‎‎اي براي حفظ محيط زيست و معرفي آن به گردشگران را به دنبال دارد.

اين مقام مسئول از اکوتوريسم به عنوان يک قطب مهم اقتصادي نام برد و يادآور شد: اهميت اين بخش براي دولت، برنامه‎‎ريزان و مسئولان روشن شده است به طوري که کشش سرمايه‎‎هاي بخش خصوصي به سوي گردشگري و اکوتوريسم به ويژه در حيطه کويرنوردي در حال افزايش است.

شرافت به رابطه ملي و بين المللي و تبادل تجربيات در حوزه گردشگري اشاره و اضافه کرد: داشتن زمينه‎‎هاي همکاري طبيعي و گردشگري و جذابيتهاي تاريخي براي يک رابطه خوب کافي نيست بلکه در تعامل با کشورهاي هدف گردشگري و با رعايت تمام موارد جنبي که بخشي از آن نيز اصول خدشه‎‎ناپذير ما بايد تقويت توسعه اقتصادي و علمي نيز مدنظر قرار گيرد و در اين مسير قراردادهايي چون خواهرخواندگي شهرها به عنوان يک ظرفيت مد نظر باشد.

مدير کل ميراث فرهنگي يزد تقويت سيستم هدايت و نظارت در بخش خصوصي و دولتي، دانش محوري و همکاري با دانشگاه به ويژه دانشکده هنر، معماري و جهانگردي را از جمله بسترهاي مناسب در توسعه گردشگري ذکر کرد و گفت: براي توريست تنها استفاده از هتل و ساير امکانات با کيفيت بالا انگيزه نيست بلکه گردشگر به زمينه‎‎هاي مناسب براي بهره‎‎گيري از تکنولوژي نيز نياز دارد و مي‎‎خواهد اطلاعات جامع و کامل را پس از ورود به هر منطقه‎‎اي دريافت کند.

شرافت به تبديل گردشگري سنتي به مدرن نیز  اشاره و خاطر نشان کرد:  بايد سامانه‌‌ی‎‎‎ نويني با شناخت از ظرفيت‎‎هاي جديد در حوزه گردشگري اعم از فناوري‎‎هاي تازه و نيروهاي جوان و علاقمند براي فعاليت در اين حوزه طراحي شود تا با چابکي بيشتري بتوان همه بخش‎‎هاي موجود را کنترل و هدايت کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار