داشتن شماره ثبت براي عرضه كوددریزد الزامي شد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به کشف ۵۰ تن انواع کود قاچاق در بازرسی از یک انبار توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این استان، تاكيد كرد: تمام کود‌های عرضه شده در بازار باید دارای برچسب و شماره ثبت باشند.
کد خبر: ۱۳۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 25 November 2015


به گزارش تابناک یزد، "فرجام فاضلي" در اين رابطه تصريح كرد: با توجه به دریافت خبری مبنی بر این که فردی در امر تهیه و توزیع انواع کودهای شیمیایی و آلی داخلی که با مارک خارجی قاچاق فعالیت دارد، بررسی این موضوع به ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ارجاع داده شد و پس از بازرسی، فرد متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وي گفت: در بازرسی از این انبار، ۵۰ تن انواع کود آلی و شیمیایی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال که در داخل کشور تولید شده بود و به منظور فروش بیشتر با مارک خارجی عرضه می‌شد، کشف شد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان در ادامه خاطرنشان كرد: براساس دستورالعمل شرکت تحقیقات خاک و آب کشور از بیست و یکم آبان ماه سال جاری، همه مواد کودی می‌بایست دارای شماره ثبت روی بسته‌بندی باشند و با تأیید موسسه تحقیقات خاک و آب کشور و دفتر ثبت و کنترل کیفی مواد کودی عرضه شود.

وي از کشاورزان خواست قبل از تهیه هر نوع کود، مواد بهساز خاک یا مواد بهبود دهنده رشد شیمیایی آلی یا زیستی، به موارد شماره ثبت و برچسب روی کیسه‌های کود دقت کنند.

فاضلی در پايان نيز خاطرنشان كرد: مشخصات کود‌ها شامل نوع کود، کشور سازنده ، شرکت یا فرد تولید یا وارد کننده و اطلاعات تملاس آن شرکت به زبان فارسی و خوانا روی برچسب کود درج شده است که جهت اطمینان از صحت شماره ثبت می‌توان آن را به شماره 3000646424 پیامک یا به پایگاه اینترنتی الکترونیکی مواد کودی به نشانی www.kswri.ir  مراجعه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار