"جنتی" پاسخ نامه "قطبی" را چگونه خواهد داد؟

تابناک: همزمان با حرف های استاندار اصفهان،حجت الاسلام قطبی، نامه ای را خطاب به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته است.
کد خبر: ۱۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱ 12 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تغییر مدیران همواره یکی از پربحث ترین موضوعات در کشور ما بوده است، چندی است که استان اصفهان درگیر یکی از این بحث ها شده است. بحثی که با حاشیه های یک کنسرت در شهر آغاز شد و هنوز هم گمانه زنی ها و برخی اظهار نظرهای رسمی در این مورد ادامه دارد.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان، بحث این روزهای تغییرات مدیریتی در اصفهان است. موضوعی که به طور رسمی اما تلویحا نیز از سوی استاندار اصفهان اخیرا مطرح شد و وی گفت: به دنبال مدیری برای ارشاد اصفهان است که در حد و قواره فرهنگ این استان باشد.

زرگرپور که تغییر برخی مدیران در استان اصفهان را رد نکرده بود خبر از تغییر مدیران چند دستگاه استان تا پیش از رسیدن بهار 94 سخن گفته بود.

حال تقریبا همزمان با حرف های استاندار اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیرکل ارشاد استان اصفهان، نامه ای را خطاب به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته است و در آن از لزوم استقرار خود در دفتر تبلیغات اسلامی بنا بر نامه دکتر واعظی ، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خطاب به جنتی سخن گفته است.

نامه ای که گرچه نمی توان از آن به استعفای قطبی از اداره ارشاد اصفهان، تعبیر کرد اما لزوم حضور قطبی در دفتر تبلیغات اسلامی و در منصب حکمی که از سوی این دفتر برای وی صادر شده است که پیشتر نیز وی در نشست مطبوعاتی خود به آن اشاره کرده بود، شاید زمان خداحافظی قطبی از مدیریت ارشاد را نزدیکتر کند.

متن نامه قطبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که بروی خروجی سایت این اداره کل نیز قرار گرفته است، به شرح زیر است:

سرور گرامی جناب آقای دکتر جنتی (زیدعزه)

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

احتراماَ با عنایت به حکم انتصاب اینجانب به عنوان رییس میز تخصّصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی به تاریخ 93/11/25 (پیوست) و نیز نامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر احمد واعظی رییس محترم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تاریخ 93/12/11 (پیوست) خطاب به حضرتعالی مبنی بر ضرورت استقرار اینجانب از ابتدای سال 1394 در محل ماموریت مذکور، خواهشمند است دستور فرمایید شرایط بازگشت اینجانب به دفتر تبلیغات اسلامی فراهم آید.

بدیهی است وجود پشتوانه علمی و راهبردی میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی از یک سو و وجود ظرفیت های فرهنگی و هنری آن وزارت ازسوی دیگر می تواند در تعامل و ارتباط دوسویه موجب خیرات و برکات زیادی در سطح کشور باشد.

حوزه های سینما، نمایش، شعر و ادبیات، مطبوعات، آموزش های فرهنگی هنری، رسانه های دیجیتال، هنرهای تجسمی، چاپ و نشر، وقف و خیریه، حج و زیارت، فرهنگ عمومی، مفاخر فرهنگی، ارتباطات بین المللی و ... ضمن اینکه بسترها و رسانه های قوی و تاثیر گزاری برای توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی محسوب می شوند به شدّت نیازمند پشتوانه علمی، فکری و مشاوره ای قرآنی می باشند که این میز با بهره گیری از ظرفیت های علمی و قرآنی حوزه های علمیه و نهادهای مرتبط در این خصوص آماده همکاری و نقش آفرینی می باشد.

اکنون که توفیق نصیب اینجانب شد تا در عرصه دیگری از منظومه فرهنگ خدمتگزار باشم از ارتباط و تعامل کرامت مندانه حضرتعالی با اینجانب در دوران مسوولیت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تشکر می کنم و توفیق روز افزون جنابعالی و مدیران بعدی این اداره کل را از خداوند متعال خواستارم.

اصفهان به لحاظ پیشینه و تاریخِ تمدن ساز و هنری خود، دارای ظرفیت های بسیار بالایی برای نقش آفرینی در عرصه های فرهنگی و هنری است و بنابه پیشنهاد طرح شده در برنامه ششم توسعه به عنوان اصلی ترین کانون آفرینش های فرهنگی و هنری، مزیت رقابتی و نقش سازنده ای در سطح کشور خواهد داشت؛ کمتر استانی پیدا می شود که در همه رشته های فرهنگی دارای سبک، مکتب و پیشینه ی قوی باشد و انسان های صاحب نام و دارای شهرت جهانی در آن نشو و نمو یافته باشند.

بر این اساس حمایت، هدایت و پشتیبانی بیش از پیش حضرتعالی از فرهنگ و هنر این استان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گمنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
حیف ایشون که از ارشاد بره معلوم نیست بعدش چی بشه
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار