بازدیدهای اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با دانش بنیان ها کلید خورد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نخستین بازدید حوزه اقتصادی خود با حضور معاونین خود و هیئت همراه از کارخانه شرکت دارویی زردبند یاسوج بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰ 02 October 2024


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی استانداری، یداله رحمانی از خطوط تولید مواد اولیه طبیعی و گیاهی و همچنین خط تولید دارو‌های دامپزشکی شرکت دارویی زردبند بازدید کرد.
در این بازدید که هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی حضور داشتند، استاندار تاکید کرد که توجه به واحد‌های صنعتی فعال و توسعه آنها و حمایت از واحد‌های تولیدی مشکل‌دار از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گیاهان دارویی اظهار داشت: توسعه فعالیت‌ها در صنعت گیاهان دارویی به طور ویژه مورد توجه باشد.
وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی دانش بنیان اولین مجموعه‌ای است از آن بازدید کردم و تاکید بر توسعه، حمایت و تقویت این زنجیره برای ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و تولید بیشتر است.
رحمانی ادامه داد: این مجموعه اقتصادی مبتنی بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان بوده که شامل ۲ هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی است که ۴۷۵ مورد آن دارویی و ۵۰ مورد نیز منحصر به فرد می‌باشد.
استاندار با توجه به اینکه این کارخانه قبلاً ۱۳ مورد داروی طیور و پنج مورد داروی دامی را تولید می‌کرد، افزود: امروز هم یک آنتی بیوتیک دیگر به تولید این کارخانه اضافه شد.
رحمانی یادآور شد: سالانه یک هزار تن عصاره گیاهان دارویی در این واحد اقتصادی تولید می‌شود که ۱۰ درصد آن را خود فرآوری و ۹۰ درصد در دیگر فعالیت‌های تولیدی استفاده می‌شود.
به گفته رحمانی شرکت تولیدی زردبند دارای یکهزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و یک هزار نفر غیر مستقیم است.
استاندار عنوان کرد: به دلیل اینکه تولیدات این واحد اقتصادی ۱۰۰ درصد گیاهی است باید به طور شبانه روزی فعالیت کند و از سوی ما هم مورد حمایت قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار