معاون شهرک‌های صنعتی خوزستان: حیات صنایع کوچک به صنایع بزرگ وابسته است

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: صنایع کوچک و پایین دست خوزستان به واسطه وجود صنایع مادر بر خلاف سایر استان‌ها برای فعالیت خود وابسته به صنایع بزرگ هستند.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ 04 August 2024

مهدی چنانی روز یکشنبه در نشست با هیاتی از یک شرکت چینی تولید کننده الکترود ( مواد اولیه تولید کننده فولاد) در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: حال و وضعیت فعالیت صنایع پایین دست استان کاملا وابسته به شرایط فعالیت صنایع بزرگ دارد.

وی گفت: این وابستگی باعث می‌شود تا در صورت بروز مشکل برای صنایع بزرگ، صنایع کوچک نیز دچار ضرر و زیان شوند.

چنانی با بیان اینکه در خوزستان از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی، ۵۰ شهرک فعال هستند افزود: از یکهزار و ۹۶۰ واحد صنعتی بهره‌برداری شده یکهزار و ۶۰۰ واحد در حال فعالیت هستند که بیشتر درحوزه صنایع فلزی و نفت و گاز تولید دارند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در کشور میزبان صنعتگران و سرمایه گذاران کشور عمان برای تجارت در منطقه است.

وی یکی از ظرفیت‌های تجارت در خوزستان را در حوزه صنعت کاغذ نام برد و ادامه داد: خوزستان شرایط اقلیمی و جغرافیایی بسیار خوبی برای تولید کاغذ دارد و از جذب سرمایه‌‍گذار در این حوزه استقبال می‌کند.

در ادامه این نشست مدیر بخش بین الملل شرکت چینی "هبی ژوپنگ" گفت: شرکت " هبی ژوپنگ" چین سالانه ۹۰ هزار تن الکترود تولید می‌کند که بیشتر در بازار چین و آمریکا به فروش می‌رسد.

آرش میرزایی پارسا افزود: این شرکت تمایل به فروش محصول خود به شرکت‌های فولادی خوزستان را دارد و آمادگی همکاری و تعامل با این استان را دارد.

وی گفت: برخی قوانین مالی و یا غیرمالی در کشور موانعی را بر سر راه فروش الکترود ایجاد کرده که امید است با همکاری و مساعدت مسئولان این مسیرها هموارتر شود.

میرزایی پارسا همچنین به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور افزود: آمادگی راه‌اندازی خط تولید کاغذ در استان را نیز دارم و از سرمایه گذاری در صنعت تولید کاغذ استان استقبال می‌کنم.

وی گفت: امکان تولید کاغذ از کاغذ باطله و باگاس در استان وجود دارد که در صورت همراهی مسئولان استان آمادگی راه‌اندازی این خط تولیدی در خوزستان فراهم است.

هیاتی از شرکت تولید کننده الکترود به نام " هبی ژوپنگ" از کشور چین امروز به منظور تعامل بیشتر با شرکت‌های فولادی به منظور فروش و تامین آسان‌تر الکترود مورد نیاز شرکت های فولادی استان در اتاق بازرگانی اهواز نشستی را برگزار کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار