کد خبر: ۱۱۶۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶ 05 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، بابک مؤمنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرای طرح مبارزه تلفیقی با آفات (ICM) در شالیزارهای استان‌های شمالی گفت:

امسال ۵ هزارهکتار طرح مبارزه تلفیقی با آفات در شالیزارهای استان‌های شمالی اجرا می‌شود که سهم مازندران سه هزار هکتار است. 

 

تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی با آفات در ۳۰۰۰ هکتار شالیزار مازندران  

 

وی افزود: امسال ۵ طرح محوری برای تحقق شعار سال با مشارکت مردم تدوین شده است که یکی از آن‌ها تولید محصول سالم است و محوریت آن نیز جهش در تولید برنج با استفاده از روش مبارزه تلفیقی است که می‌توان گفت علمی‌ترین و فنی‌ترین این برنامه هاست.

 مؤمنی تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۰ هکتار شالیزار مازندران طرح تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی با آفات قرار گرفت هرچند که همه برنج تولیدی استان سالم است و دانشگاه علوم پزشکی نیز این محصولات را مورد آزمایش و پایش قرار می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تولید محصول سالم هم از لحاظ بازار و درآمد اقتصادی و هم از لحاظ سلامت محصول و محیط‌زیست حائز اهمیت است و امسال به دنبال جهش در تولید محصول سالم برنج هستیم.

وی تاکید کرد: بطور جدی از اجرای این طرح در استان حمایت‌های فنی، ترویجی، نیروی انسانی و اعتباری خواهیم کرد و البته به پشتیبانی و حمایت‌های ملی در این زمینه نیاز مبرم داریم.

همه پایلوت‌ها و سایت های اجرایی طرح در استان باید مشخص شود و مورد بازدید سایرکشاورزان قرار گیرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار