تعیین تکلیف موسسه میزان از سوی بانک صادرات

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موسسه ای تحت تابعیت بانک صادرات به سپرده‌گذارانی که در موسسه میزان مبالغ بالایی ندارند پاسخگو است، گفت: بانک صادرات ورود مستقیم نداشته و تحت امر بانک مرکزی اقدام می کند.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 14 October 2015
جواد هروی درخصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف موسسه میزان، گفت: در جلساتی که تاکنون با وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و برخی مسئولان دادستانی برگزار شد، جمع بندی‌های قابل قبولی به دست آمد مبنی براینکه  بدون آنکه این موضوع از مجرای قضایی پیگیری شود‌، اختیارات به موسسه ای دیگر و تابع بانک صادرات داده شود، تا براساس توانمندی‌های خود نسبت به سپرده سپرده گذارانی که مبالغ بالایی ندارند پاسخگو باشد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه درمجلس شورای اسلامی، افزود: این روند تاکنون پاسخ داده و آقای ابوترابی نایب رئیس مجلس نیز درصحن علنی به این موضوع اشاره کردند، بنابراین تصور می شود که طی روزهای آینده با اجرای این موضوع ازطریق بانک صادرات به عنوان واسطه، عملیات موردنظر به سرانجام برسد، به عبارت بهتر بانک صادرات در قبال پرداخت‌هایی که به سپرده گذاران دارد تا حدی فشارها را کاهش می دهد.

وی با تاکید براینکه موسسه مورد نظر درصورت پرداخت باید زیرنظر بانک صادرات باشد، تصریح کرد: البته توزیع پول درچند روز گذشته ازطریق بانک صادرات صورت گرفته و متولی این قضیه به طور حتم بانک صادرات است، اما باید تاکید کرد که بانک صادرات ورود مستقیم نداشته و تحت امر بانک مرکزی اقدام به این کار کرده است.

هروی با اشاره به اینکه هیچ بانکی حق استفاده و هزینه ازمنابع خود برای سپرده گذاران موسسات دیگر را ندارد، گفت: به طور قطع این موضوع تهاتری است که میان اموال واملاک موسسه میزان با بانک صادرات صورت می‌گیرد؛ البته موسسه‌ای که به دنبال حل مشکل سپرده گذاران میزان است از آن دست موسساتی است که خواهان مجوز بانک بوده و از جهاتی مورد اعتماد بانک مرکزی است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی، گفت: اگر قرار باشد که موسسه‌ای که اقدام به رفع مشکل سپرده‌گذاران موسسه میزان کرده تحت ضوابط بانک مرکزی به عنوان یک بانک جدید اعلام موجودیت کند، به طور طبیعی نیاز به برداشت سپرده‌ها ازسوی بسیاری از سپرده گذاران موسسه میزان نیست؛ اما مشکل آنهایی که به برداشت سپرده های اولیه خود نیاز دارند را می توان با راهکار فعلی حل کرد.

منبع: خانه ملت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
میلیونها سپرده گزار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
سلام-وقتی مشکلی که براساس صحبتهای دادستان کل کشور-رییس دادگستری استان خراسان- استانداران خراسان-نمایندگان استانهای خراسان و ...مردم هیچ تقصیری نداشته اند و دولت پس از ده ماه از این شاخه به آن شاخه پریدن نمیتواند حل کند آیا معضلات حاد اقتصادی کشور را میتونه حل کنه؟
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
زرشک
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
توزیع پول درچند روز گذشته ازطریق بانک صادرات صورت گرفته!!!!!!درووووووووووغ....کدوم پول؟؟؟کدوم موسسه؟؟؟؟؟؟؟
محمد
|
United States
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
دروغ بعدیتا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار