تشکیل کارگروه ملی آب‌و‌هوا در آینده نزدیک

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروه ملی آب‌و‌هوا در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 13 October 2015
معصومه ابتکار در حاشیه جشنواره دانش آموزی کودک، نوجوان و محیط زیست در مصاحبه با خبرنگاران به بیست و یکمین نشست جهانی کنوانسیون تغییرات آب و هوا که قرار است در آذر  امسال در پاریس برگزار شود اشاره کرد و گفت: بر اساس پیشنهاد این کنوانسیون که به کشورها ابلاغ شده است به زودی جمهوری اسلامی ایران نیز داوطلبانه برنامه های خود را برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای پس از نهایی شدن در دولت، در اختیار کنوانسیون آب و هوایی قرار می دهد .


وی با بیان اینکه تاکنون 160 کشور برنامه های خود را به کنوانسیون آب و هوایی ارائه کرده اند به اهمیت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اصلاح الگوی مصرف ، دولت نیز موضوع کاهش شدت انرژی را به دقت دنبال می کند.


ابتکار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به علت داشتن ذخایر غنی نفت و گاز ،جزو ده کشور اول دنیا در خصوص تولید گازهای گلخانه ای است ابراز امیدواری کرد : بر اساس برنامه ای که پیش نویس آن تنظیم و بزودی در اختیار کنوانسیون قرار می گیرد ایران بتواند علاوه بر حفظ منافع ملی خود همگام با جامعه جهانی برای کاهش آلودگی زمین اقدام کند. 


وی علت تاخیر در اجرای برنامه های کاهش گازهای گلخانه ای در ایران را تحریم هایی دانست که مانع استفاده از فن آوری های نوین شده است .


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ضمن هماهنگی با جامعه جهانی از انرژی خورشیدی برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی بهره مند شود.

تشکیل کارگروه ملی آب و هوا در آینده نزدیک

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروه ملی آب و هوا در آینده نزدیک خبر داد .

معصومه ابتکار  با اشاره به فرارسیدن فصل سرما توجه به موضوع آلودگی هوا را بسیار با اهمیت دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست درنظر دارد با تشکیل این کارگروه ملی، تمام برنامه ها را برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها به صورت یک طرح ملی و بین بخشی دنبال کند.

وی تاکید کرد: در کارگروه ملی آب و هوا، تمام عقب افتادگی ها در این حوزه بررسی و برای جبران آنها اقدام خواهد شد .

ابتکار همچنین به اهمیت پایش کیفیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور و خروجی نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت موضوع پایش را هم دنبال می کند و هرجایی که خارج از استاندارهای زیست محیطی تشخیص داده شود تذکر داده می شود .

وی با اشاره به آلایندگی بیش از حد برخی واحدهای شن و ماسه ، از تعطیلی 16 کارگاه در این بخش در استان تهران خبر داد و افزود: حکم تعطیلی این کارگاه ها بعد از سال ها اخطار کتبی صادر شده است .

ابتکار با تاکید براینکه سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ وجه علاقه مند به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی نیست، گفت: با این حال این سازمان در برخورد قانونی با واحدهایی که به اخطارهای زیست محیطی بی تفاوت باشند جدی است.

وی داشتن آب و هوای سالم را حق همه مردم دانست و افزود: هیچ کس نمی تواند به بهانه فعالیت تولیدی و اقتصادی این حق را از مردم بگیرد.

ابتکار به اهمیت ترویج هرچه بیشتر فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه به خصوص در میان کودکان و نوجوانان از طریق کتاب خوانی در مدارس اشاره کرد و از هنرمندان نیز خواست: در تولیدات خود از گروه مخاطب کودک و نوجوان غافل نشوند .

وی همچنین با بیان اینکه اکو اکسول که بیشتر تلاش می کند دانش آموزان را با مفاهیم محیط زیست آشنا کند هم اکنون در 40 مدرسه در سراسر کشور فعال شده است، گفت: قرار است تا پایان سال، 70 مدرسه با استفاده از این رویکرد مفاهیم زیست محیطی را به دانش آموزان آموزش دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار