پروژه‌ای که به مهر امسال هم نرسید

مهرماه امسال نیز رسید و به رغم وعده‌های داده‌شده مسئولان، بازهم خبری از به نتیجه رسیدن پروژه مدرسه توحید ورامین نشد، گویا این پروژه در ایستگاه اعتبارات گیرکرده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 11 October 2015
شهرستان ورامین با دارا بودن ۵۰ هزار دانش‌آموز یکی از نقاط مهم دانش‌آموزی استان تهران محسوب می‌شود، به همین خاطر تأمین فضای آموزشی مناسب همواره دغدغه مسئولان و مدیران آموزش‌وپرورش استان تهران و ورامین بوده است.

طی سال‌های اخیر تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز، فضاهای آموزشی جدید به‌ویژه در نقاط محروم شهر ورامین احداث شود که در این زمینه نیز گام‌های مؤثری برداشته‌شده است.

مدرسه توحید را باید یکی از مدارس مهم شهرستان ورامین دانست که از زمان تشکیل، هزاران دانش‌آموز و جوان و نوجوان ورامینی را در خود جای داد و نقش مهمی  در گسترش علم‌آموزی در منطقه ایفا کرد.

پروژه‌ای که با اعتبارات استانی کلید خورد

در این میان پروژه مدرسه توحید ورامین در سال ۹۰ و با اعتبارات استانی و زیر نظر اداره نوسازی مدارس کلید خورد اما به غم وعده‌های داده‌شده هنوز این پروژه به نتیجه نهایی نرسیده است.

مجتبی عرب عامری رییس سابق آموزش‌وپرورش ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه مدرسه توحید دارای اعتبارات استانی و زیر نظر اداره نوسازی کلید خورد.

وی افزود: این پروژه ازجمله پروژه‌هایی است که توسط مسئولان استانی مورد تصویب و در شهرستان ورامین عملیات عمرانی آن آغاز شد.

در این میان به نتیجه نرسیدن مدرسه توحید دریکی از کوچه‌های پرتردد شهر ورامین مشکلات متعددی برای ساکنان و اهالی آن منطقه ایجاد کرده است.



درخواست اهالی مجاور پروژه مدرسه توحید ورامین

تعدادی از اهالی و ساکنان کوچه مدرسه توحید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشتند که از زمان آغاز این پروژه تاکنون بسیاری از مشکلات را برای افزایش و ارتقای وضعیت آموزشی شهرستان تحمل کردند اما به نتیجه نرسیدن این پروژه پس از چند سال جای تأسف و ناراحتی دارد.

این شهروندان ورامینی افزودند که باید مسئولان شهرستان فکری به حال این پروژه کرده و هر چه زودتر زمینه بهره‌برداری و به نتیجه رسیدن آن را فراهم کنند.

ساکنان کوچه مدرسه توحید ادامه دادند: خاک‌ و آلودگی صوتی ناشی از انجام عملیات عمرانی مدرسه توحید مشکلات متعددی به وجود آورده و زحمات فراوانی برای خانواده‌های مجاور این پروژه داشته است.

مجید تاجیک رییس آموزش‌وپرورش ورامین در اردیبهشت‌ماه امسال و در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ورامین اظهار داشت: مدرسه شهید مطهری به همت خیرین شهر ورامین در حال بازسازی  بوده و مدرسه توحید تا اول مهر افتتاح می‌شود.

اگرچه بیش از پنج ماه از این سخن رییس آموزش‌وپرورش ورامین می‌گذرد اما همچنان پروژه مدرسه توحید ورامین در ایستگاه تأمین اعتبارات گیرکرده است.

مجید تاجیک رییس آموزش‌وپرورش ورامین در ۲۷ شهریورماه و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید و بار دیگر در خطبه‌های نماز جمعه ورامین از پیشرفت ۸۵ تا  ۹۰ درصدی پروژه مدرسه توحید خبر داد درحالی‌که قرار بود این پروژه در ابتدای مهرماه به بهره‌برداری برسد.



پروژه مدرسه توحید دارای امتیازات استانی است

رییس آموزش‌وپرورش ورامین درباره آخرین وضعیت پروژه مدرسه توحید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در زمینه گسترش فضای آموزشی و برای تأمین نیازهای دانش آموزان چندین پروژه در حال احداث و برخی نیز در حال بهره‌برداری است.

تاجیک افزود: مدرسه قوئینک زهری، احمدآباد و خیرآباد ازجمله پروژه‌هایی هستند که به نتیجه نهایی رسیده و به فضای آموزشی شهرستان ورامین اضافه‌شده‌اند.

در صورت تأمین اعتبارات پروژه مدرسه توحید یک ماه زمان می‌برد

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار مهر مبنی بر زمان بهره‌برداری از پروژه مدرسه توحید شهرستان ورامین ادامه داد: کار ساخت پروژه مدرسه توحید از طریق اداره نوسازی مدارس پیگیری و اجرایی شد و این پروژه دارای امتیازات استانی است.

تاجیک اضافه کرد: بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد پروژه مدرسه توحید تکمیل‌شده و اگر اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند، مدرسه کم‌تر از یک ماه کار داشته و برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

پیمانکار پروژه مدرسه توحید آماده است

رییس آموزش‌وپرورش ورامین عنوان کرد: باید توجه داشت که دولت از لحاظ تخصیص اعتبارات مشکلاتی دارد که در صورت تخصیص اعتبارات موردنیاز، پیمانکار این پروژه مشخص بوده و آماده است هر چه زودتر ادامه کار را انجام دهد.

وی با تأکید بر این موضوع که مجموعه آموزش‌وپرورش به دنبال به نتیجه رسیدن پروژه مدرسه توحید است، گفت: آموزش‌وپرورش ورامین تلاش می‌کند این پروژه هر چه زودتر با تخصیص اعتبارات سرعت گرفته و به فضای آموزشی شهرستان افزوده شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار