کشف ۱۲ فلزیاب در ایست بازرسی توره/ متهمان تحویل مقام قضایی شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از کشف و ضبط ۱۲ دستگاه فلزیاب و دستگیری ۱۰ متهم در بازرسی از خودروهای ایستگاه بازرسی پاسگاه انتظامی توره خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 21 January 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محمد اتابکی افزود: در پی بازرسی خودروهای عبوری ایستگاه بازرسی پلیس راه توره در حین تردد در مسیر پلیس راه ۱۲ دستگاه فلزیاب و ۱۰ متهم در خودروی عبوری به همراه متعلقات و ادوات حفاری در هفته گذشته کشف شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند با تاکید بر اینکه تعداد دستگاههای فلز یاب کشف شده این ایستگاه بازرسی از ابتدای سال جاری به ۴۰ دستگاه رسیده است افزود: متهمان به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورت‌جلسه و بازجویی‌های اولیه، حمل و نگهداری غیرمجاز دستگاه فلزیاب به‌منظور تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان ارجاع داده شدند.
اتابکی گفت: دستگاه‌ فلزیاب کشف شده پس از گذراندن مراحل قانونی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل داده شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند ضمن تقدیر از همکاری و حمایت‌های نیروی انتظامی و همچنین دستگاه قضایی در برخورد با سودجویان و متعرضان به اموال فرهنگی و تاریخی، یادآور شد: از تمامی مردم میراث‌دوست استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه میراث‌فرهنگی، مراتب را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در میان بگذارند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.
او تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن۳۳۲۵۸۰۴۱اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار