توسعه زیرساخت‌های گردشگری رود رونه و مرمت پل بریم باشت

افزون بر ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری رود رونه و مرمت پل بریم در باشت اختصاص داده شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ 11 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان گفت: افزون بر ۹ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه رود رونه باشت اختصاص یافته است.

طالبی پور با اشاره به اینکه این اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و زیرساخت‌های استانی به این مکان گردشگری اختصاص‌یافت، افزود: از این میزان اعتبار ۵ میلیارد ریال برای توسعه و زیرسازی جاده دسترسی و ۴ میلیارد ریال برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی، آبخوری، سکو‌های نشینمن و آلاچیق‌های ایجادشده دررود رونه باشت هزینه می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی سنگ فرش رود رونه با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع مالی استانی نیز در سال گذشته اجرا شده است.

وی گفت:منطقه گردشگری رود رونه با آمیزه‌ای از طبیعت بکر در سایه سار جنگل‌های بلوط و بادام، بنا‌های تاریخی، منظرگاهی از جاذبه‌های طبیعی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت پل تاریخی بریم در باشت گفت: با این اعتبار ۸ دوره مرمت بنای تاریخی پل بریم آغاز می‌شود.

طالبی پور بیان کرد: طرح مرمت پل بریم باهدف ماندگاری بیشتر این میراث ارزشمند تاریخی اجرا می‌شود.

وی افزود: سنگ‌فرش، دیوارکشی و نرده‌کشی از بخش‌های مختلف مرمت پل تاریخی بریم در مراحل پیش بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مجموعه پل بریم از بنا‌های به‌جامانده از دوره‌های ساسانی، اسلامی و پهلوی اول است.

پل تاریخی بریم باشت به‌صورت طاق‌های کمانی به‌هم‌پیوسته شکل‌گرفته و محل عبور تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک درگذشته‌ها بوده است.

جموعه پل بریم شهرستان باشت دارای ۱۳ دهانه به طول ۸۰ متر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار