آیت الله مجتهد شبستری:

در جبهه دفاع از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس فعال تر شویم

امام جمعه تبریز در سخنان خود بر ضرورت حفظ ارزش‌های اسلامی و صیانت از فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: رزمندگان دفاع مقدس همانگونه که در صحنه‌های دفاع از کشور حاضر شدند در حال حاضر نیز باید در صحنه دفاع از ارزش‌ها با رفتار و کردار خود حاضر شوند و آنچه که امروز اهمیت دارد عملکرد فعلی ما ‌است که باید در جبهه دفاع از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس حاضر شویم.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 27 September 2015

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه جا انداخته شود، تاکید کرد: جامعه نباید دفاع مقدس را فراموش کند و جوانانی که این دوران را ندیده‌اند نباید با این دوران بیگانه و ناآشنا شوند.

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری شامگاه امروز در همایش تجلیل از خانواده‌های معظم شاهد ایثارگران و پیشکسوتان قرارگاه منطقه‌ای عاشورا در تبریز با اشاره به جایگاه قرآنی دفاع از کیان اسلامی و حقوق مومنین در برابر ظالمان اظهار داشت: علاوه بر آیات صریح قرآنی که در مورد دفاع و ضرورت آن آمده دفاع به عنوان یک غریزه خدادادی نیز مطرح است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: در دفاع مقدسی که برای ما پیش آمد صدام با 12 لشکر وارد جنگ با ایران شد و در حالی که ارتش وضعیت مناسبی ندارد و جمهوری اسلامی نوپا است تهاجم آغاز شد.

وی ادامه داد: اراده منبعث از ایمان در دوران صدر اسلام نیز رخ داد و مسلمانان با عده کم در برابر دشمنان ایستادند و چنین شرایطی در انقلاب اسلامی نیز رخ داد.

آیت‌الله مجتهد شبستری بیان کرد: دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران از چند جهت با غزوات صدر اسلام تفاوت داشت و اولین مسئله زمان طولانی جنگ بود که در تاریخ بی‌سابقه بوده و نابرابری میان طرفین نیز از دیگر امتیازات دفاع مقدس بود که تمام جهان کفر در برابر ایران اسلامی ایستاد.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش رهبری در جمهوری اسلامی گفت: پذیرش قطعنامه از اقدامات امام راحل بود که بر اساس مصالح و تدابیر ایشان صورت گرفت و مسئله جنگ و صلح طبق قانون اساسی با رهبری است و از امتیازات دفاع مقدس نفس قدسی ایشان بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه جا انداخته شود، تاکید کرد: جامعه نباید دفاع مقدس را فراموش کند و جوانانی که این دوران را ندیده‌اند نباید با این دوران بیگانه و ناآشنا شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و دفاع مقدس در جامعه نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سپاه پاسداران در زمینه دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی موثرتر است ولی متاسفانه برخی نیروهای ارزشی نیز تحت تاثیر برخی تبلیغات ضد ارزشی قرار می‌گیرند که باید بسیج و سپاه این مسائل را تبیین کنند.

امام جمعه تبریز با انتقاد از ترویج تشیع لندنی گفت: جریان فتنه‌ای که شیرازی‌ها راه انداخته‌اند و مسائلی مانند قمه‌زنی را تبلیغ می‌کنند و برخی مسلمین ساده لوح را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهند باید روشنگری این انحرافات صورت گیرد.

آیت‌الله شبستری گفت: تشیع لندنی در صدد ترویج خرافات و پیوند زدن آن با اسلام ناب است.

وی ادامه داد: باید برنامه‌های مفید فرهنگی تولید شود و جوانان به سمت این برنامه‌ها هدایت شوند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برنامه‌های جذاب فرهنگی برای جوانان تولید شوند و آنان به جای برنامه‌های ماهواره‌ای مخرب به سمت این برنامه‌ها هدایت شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار