وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل کمربندی پاکدشت به اعتبارات ویژه نیاز دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با اعتبارات اندک و محدود پیش بینی شده برای تکمیل کمربندی جنوبی پاکدشت، نمی‌توان اقدامی اساسی انجام داد و این پروژه ملی به اعتبارات ویژه و مشارکت با پیمانکار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 25 November 2021

به گزارش «تابناک تهران»، رستم قاسمی روز پنجشبه در جریان بازدید از روند اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه از سال‌های قبل فعالیت خود را آغاز کرده اما ۲ مشکل اساسی، تملک اراضی متعلق به مردم در طول مسیر و کمبود اعتبارات، تکمیل آن را با تأخیر چندین ساله مواجه کرده است.

وی افزود: اعتبارات بسیار اندک اختصاص یافته برای این پروژه ۳۲ کیلومتری باعث تأخیر ۱۴ ساله در تکمیل آن شده و اگر اختصاص این اعتبارت به همین منوال ادامه یابد، تا ۴۰۰ سال دیگر نیز این طرح به اتمام نمی‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در سال گره‌گشای مشکل تکمیل کمربندی پاکدشت نیست و در تلاش هستیم تا با مشارکت با پیمانکار فعلی اجرای این طرح، بخشی از اعتبارات مورد نیاز توسط پیمانکار و بخش دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین و کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: برای استملاک اراضی مردم نیز باید استانداری تهران و فرمانداری پاکدشت نیز به وزارت راه و شهرسازی کمک تا با همراهی مردم و تأمین مالی مورد نیاز که با همکاری سازمان برنامه و بودجه میسر می‌شود، این پروژه بار دیگر عملیاتی و به سمت تکمیل پیش رود.

قاسمی با اشاره به استقبال خوب مردم از طرح مسکن ملی گفت: تا کنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و با توجه به این که شهر تهران جای توسعه ندارد، اجرای طرح مسکن ملی در شهرهای جدید و شهرک‌های اطراف تهران پیش‌بینی شده و منابع تسهیلاتی و زمین مورد نیاز برای این منظور تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با مصوبه دولت و شورای عالی مسکن، مجوز تحویل مسکن به مجردان به شرط ارائه مستندات ازدواج در هنگام تحویل مسکن صادر شده است.

وی گفت: اگر شرکت‌های تعاونی، زمین و یا طرح نیمه کاره در اختیار داشته باشند، می توانند از تسهیلات مسکن ملی استفاده کند.

وی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ارائه اطلاعات خانه‌های خالی به صورت خوداظهاری است که تمامی این اطلاعات به سازمان مالیاتی کشور ارائه شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار