دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

تمام کمپ‌های معتادان در استان دارای مجوز هستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تمام کمپ های نگهداری و درمان اعتیاد استان دارای مجوز از سازمان بهزیستی هستند، گفت: این مراکز امکانات کافی ندارند و باید نسبت به رفع نواقص آنها اقدام شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 26 September 2015
به گزارش تابناک تبریز محمدعلی نصرتی با بیان این که مجوز کمپ های میان مدت و اختیاری ترک اعتیاد از طریق سازمان بهزیستی صادر شده و توسط همین سازمان اقدامات نظارتی انجام می شود، اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مسوولیت نظارت عالیه را در این خصوص بر عهده دارد.

وی بر ضرورت رفع نواقص کمپ های ترک اعتیاد و تجهیز این مراکز تاکید کرد و گفت: نظارت های سازمان بهزیستی هم باید به صورت مداوم باشد.

نصرتی با اشاره به افتتاح مرکز ترک اعتیاد اجباری استان (ماده 16)، گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های مختلف سم زدایی و درمان بوده و علاوه بر اقدامات درمانی - مراقبتی نسبت به حرفه آموزی معتادان نیز اقدام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان هم با بیان این که کمپ های ترک اعتیاد پیش از این به صورت غیرمجاز و بدون مجوز فعالیت می کردند، گفت: در حال حاضر فعالیت این مراکز با مجوز بهزیستی و بر اساس پروتکل امضا شده با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

محسن ارشد زاده با رد ادعاهای مبنی بر غیراستاندارد بودن 95 درصد کمپ های ترک اعتیاد کشور، گفت: تحویل متعادان اجباری به کمپ های اختیاری به دلیل نبود مراکز درمانی اجباری در شهرستان ها، موجب اخلال در برنامه درمانی این مراکز می شود.

وی پذیرش بیش از ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد را یکی از مشکلات این مراکز عنوان و اظهار امیدواری کرد با تکمیل ظرفیت مرکز ماده 16 تبریز و ایجاد چنین مراکزی در سایر شهرستان ها، مشکل کمپ های اختیاری حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار