فرماندار هرسین در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان هرسین گفت: ۱۳۰ دستگاه غیرمجاز استخراج بیت کوین در این شهرستان کشف شد.
کد خبر: ۹۹۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴ 01 September 2021

عبادالله کنجوریان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با پیگیری و همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی انتظامی شهرستان هرسین در روزهای گذشته یک مزرعه استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرک صنعتی این شهرستان کشف شد.

وی افزود: در مزرعه بیت‌کوین شهرک صنعتی هرسین ۱۳۰ دستگاه غیرمجاز استخراج بیت‌کوین کشف و ضبط شد.

فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به خشکسالی سال جاری و در نتیجه مشکلات ایجاد شده در تامین برق گفت: استخراج غیرقانونی رمز ارز دیجیتال یکی از علل کمبود برق در این شهرستان بوده و باید به شدت با چنین فعالیت‌های غیرمجاز برخورد شود.

کنجوریان تاکید کرد: برای جلوگیری از سو استفاده سودجویان باید دستگاه قضایی با چنین افرادی برخورد قاطعی داشته باشد.

به گفته وی حدود ۸۰ درصد از افراد به صورت غیر قانونی رمز ارزهای دیجیتال را استخراج کرده و تنها ۲۰ درصد موارد قانونی را رعایت می‌کنند، استخراج غیرقانونی ۸۰ درصدی بیت‌کوین تامین برق را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار شهرستان هرسین تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده فعالیت‌های مشکوک به استخراج غیرقانونی رمز ارزهای دیجیتال حتما به فرمانداری و نیروی انتظامی این شهرستان اطلاع دهند.

وی با اشاره به واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا افزود: تاکنون ۳۲ هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان هرسین تزریق شده که از این تعداد ۲۱ هزار دُز در مرحله نخست انجام شده است.

کنجوریان گفت: آمار ابتلا و بستری‌های کرونایی در پیک پنجم شیوع این ویروس در حال افزایش است، به طوری که هم اکنون ۸٠ نفر در بیمارستان شهدای شهر هرسین بستری هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۴۶ نفر در شهرستان هرسین بر اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، لذا مردم باید به صورت جدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را مدنظر قرار داده و از شرکت در دورهمی‌ها و تجمعات بپرهیزند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار