رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خبر داد:
عظیم دشتی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی علی رغم اینکه هزینه های سنگینی برای کشور تحمیل کرد ولی از جهات مختلف دستاوردهای فراوانی برای کشور به ارمغان آورد که هنوز هم ابعاد مختلف این دستاوردها برای نسل جوان کشور بازگو نشده است.
کد خبر: ۹۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶ 21 September 2015
20 برنامه فرهنگی و هنری درهفته دفاع مقدس اجرا می شودرئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس 20 برنامه فرهنگی و هنری توسط بسیج هنرمندان در استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سیمرغ عظیم دشتی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه های دلیرمردانی است که بدون توقع و بدون منت پا به عرصه میدان نبرد گذاشتند و از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

وی افزود: جنگ تحمیلی علی رغم اینکه هزینه های سنگینی برای کشور تحمیل کرد ولی از جهات مختلف دستاوردهای فراوانی برای کشور به ارمغان آورد که هنوز هم ابعاد مختلف این دستاوردها برای نسل جوان کشور بازگو نشده است.

دشتی گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس از انقلاب اسلامی دفاع کردیم زیرا هدف از حمله به ایران اسلامی ریشه کردن انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی بود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اشاره به عوامل متعدد پیروزی رزمندگان اسلام در نبرد با بعثیون افزود: یکی از عوامل تاثیرگذار این موفقیت ها اطاعت محض رزمندگان اسلام از ولی خود بود، خیلی ها باور نمی کردند ولایت فقیه بتواند در شرایط سخت کشور را اداره بکند و به همین جهت برای توقف رشد سریع انقلاب اسلامی یک جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کردند و حضرت امام (ره) با اداره کشور در آن شرایط فوق العاده سخت و پیچیده جنگ را اداره کرد و به جهانیان فهماند که قدرت ولایت فقیه فراتر از تصورات باطل آنهاست.

وی توسل به ائمه معصومین (علیهم السلام ) و توکل بر پروردگار متعال را از دیگر عوامل پیروزی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: چون خداوند متعال اخلاص، خشوع و خضوع رزمندگان اسلام را دید لذا نصرت خود را شامل حال آنها کرد و حقیقتاً اگر نبود امدادهای غیبی الهی ما نمی توانستیم در برابر 38 کشوری که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر ارتش عراق کمک می کردند برنده جنگ بشویم.

دشتی در ادامه تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس با خلق روحیه ایثار و جان گذشتگی، شجاعت و غیرت، استکبارستیزی و ظلم ستیزی، برای همیشه انقلاب اسلامی را بیمه کرد و دشمنان این ملت به خوبی می دانند، ملتی که فرهنگ جهاد و شهادت را سرلوحه کار خویش قرار داده است، تسلیم ناپذیر است.

وی افزود: باید تلاش کنیم همان روحیه دوران دفاع مقدس در جامعه زنده و سرحال و شاداب بماند زیرا رمز موفقیت کشور درهمه عرصه ها توجه به فرهنگ حاکم در دوران دفاع دفاع مقدس است، فرهنگ بی نابی که در هیچ یک از نقاط دنیا مثل و نظیری را سراغ نداریم و همه آنهایی که در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستاده اند، مقاومت و ایستادگی دوران دفاع مقدس ایران اسلامی را الگوی مقاومت خود قرار داده اند.

دشتی در پایان سخنان گفت: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه های متعددی از قبیل برگزاری نمایشگاههای عکس، پوستر، نقاشی و محافل شعر، دیدار با خانواده های معظم شهدای هنرمند، نشست های بصیرتی و روشنگری، مسابقات فرهنگی و هنری توسط سازمان بسیج هنرمندان در سراسر استان برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار