هم زمان با آغاز دهه کرامت، دانش آموزان یکی از مدارس در شهر اردبیل با اهدای قلک و هدیه‌های مالی خود در پرداخت بدهی و آزادسازی ۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد مالی سهیم شدند.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴ 13 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل، کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل شامگاه ۲۳ اردیبهشت در این مراسم گفت: هم زمان با آغاز دهه کرامت برای اولین بار در استان اردبیل در اقدامی انسان دوستانه و خود جوش دانش آموزان، اولیا و آموزگاران این دبستان توانستند ۸ تن از زندانیان جرایم غیر عمد مالی را آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگردانند.

وی ادامه داد: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

محبوبی ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی از کار‌های مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند، از باقیات الصالحات محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

مدیرنمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش مدرسه مهربانی پیوسته‌اند، گفت: این جشن برای اولین بار در یک مدرسه پسرانه و به صورت خودجوش برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی دیه استان میهمان فرشتگانی بود که با دستانی کوچک و دل‌هایی بزرگ آمده بودند تا در آزادی زندانیان غیرعمد مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: اقدام شاخص دانش‌آموزان این دبستان ابتدایی باید به الگویی بزرگ در مسیر ایثار و نوعدوستی تبدیل شود.

محبوبی افزود: از ابتدای سال جاری تا به حال تعداد ۲۴ زندانی جرایم غیر عمد مالی با مبلغ محکومیت ۵۳۹ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال با کمک نیکوکاران استان از زندان آزاد شده اند.

محبوبی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه است که امیدواریم با کمک مردم نیکوکار و سخاوتمند استان زمینه آزادی این زندانیان نیازمند فراهم شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار