مدیرحوزه علمیه استان بوشهر:
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حجت الاسلام "ابوتراب عاشوری" و دیگر شهدا الگوی خوبی برای مردم به ویژه برای روحانیون در زمینه‌های مختلف هستند.
کد خبر: ۹۸۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 12 August 2021

حجت الاسلام رضا خدری روز پنجشنبه در آئین چهل و سومین سالگرد شهادت حجت الاسلام شهید شیخ ابوتراب عاشوری پرچمدار انقلاب اسلامی در جوار مزار این شهید در شهر چغادک از توابع شهرستان بوشهر افزود: شهید عاشوری به جهت سیاسی، انقلابی و مذهبی الگوی مناسبی برای جامعه امروز به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: شهید عاشوری با فکر روشنی که داشت؛ همواره سعی می‌کرد جامعه را در مسیر صحیح هدایت و همراهی کند.

خدری ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین توجه روحانیون در سخنرانی‌ها معطوف به بیان نکات دینی و مذهبی است اما این شخصیت روشن‌فکر با دید باز به سایر مسائل جامعه از جمله بهداشت توجه ویژه‌ای داشت.

وی اظهار کرد: در این شرایط حساس مبادا مراسم‌ سوگواری امام حسین(ع) به گونه‌ای برگزار شود که فرصتی برای سوء استفاده برخی فرصت طلبان مهیا کند.

رئیس سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: شهید عاشوری یکی از رهبران انقلاب اسلامی در این دیار بود که توفیق شهادت را قبل از انقلاب کسب کرد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه افزود: خداباوری و مردم‌داری اجر و پاداش بالایی نزد پروردگار دارد و شهید عاشوری چنین شخصیتی داشت.

وی ادامه داد: شهید عاشوری فقیهی بود که همواره دغدغه بهره‌مندی مردم از علم و دین را داشت.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید عاشوری قدرت انطباق مطالب از قرآن و روایت‌ها را با مسائل زمانه داشت و این مساله نشان از اجتهاد آن شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: شهید عاشوری در زمان خود همواره مردم را از یک رژیم فاسق و جنایتکار آگاه می‌ساخت اما امروز هنوز عده‌ای حاضر نیستند که در برابر جنایت‌های آمریکا و انگلیس در ایران سخنی بیان کنند.

وی تواضع در برابر مردم را یکی از ویژگی های شهید عاشوری عنوان کرد و گفت: این شهید در برابر مردم تواضع داشت و امروز جامعه به این روحیه نیاز دارد تا مسئولان در برابر مردم متواضع باشند و البته حرمت مسئولان نیز نگه داشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار