معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس ویژه ۴۴ روستای ساحلی این استان تدوین شده که از سرمایه‌گذاران به طور ویژه حمایت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶ 12 May 2024

به گزارش تابناک بوشهر؛ علی باستین اظهار داشت: در استان استان بوشهر به عنوان قطب تولید میگو پرورشی کشور در زمینه پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس طرح‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: یکی از طرح‌های مهم اقتصاد دریاپایه و مورد تأکید از مقام معظم رهبری پرورش آبزیان با مشارکت مردم است که اکنون طرح پرورش ماهی در قفس در نقاط مختلفی از سواحل استان بوشهر عملیاتی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: برای معرفی طرح پرورش ماهی در قفس با مشارکت نهاد‌های مختلف انقلابی از جمله بنیاد علوی و برکت، کمیته امداد و بهزیستی اقدام‌های مهم و موثری در استان بوشهر در حال اجرا است.

باستین عنوان کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل روستایی با مشارکت مردم ساکن روستا‌های ساحلی استان بوشهر با همکاری شورا‌های اسلامی و دهیاران در دستور کار قرار گرفته است و بدون تردید این طرح‌ها نقش مهمی در اشتغالزایی روستاییان ایفا می‌کنند.

وی تأکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها با توجیه اقتصادی بالا، در کوتاه‌ترین زمان برمی‌گردد و همین مهم انگیزه سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی در قفس را افزایش داده است.

معاون استاندار بوشهر یادآور شد: براساس بررسی‌ها راه‌انداری یک قفس با ظرفیت یک تا ۱.۵ تن برای پرورش ماهی هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بردارد و این درحالی است که درآمد یکسال این طرح هفت میلیارد ریال برآورد شده که نشان از بازگشت سرمایه در دوره‌ای بسیار کوتاه است.

وی پرداخت وام کم بهره با سود ۴ درصد را از دیگر ویژگی طرح پرورش ماهی در روستا‌های ساحلی استان بوشهر دانست و گفت: این مهم با مشارکت بنیاد برکت و علوی، نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و بسیج سازندگی انجام می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار