مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بازسازی بقعه احمد ابن اسحاق (ره) در سرپل‌ذهاب که در جریان زلزله آبان سال ۹۶ تخریب شد، هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی شاهد افتتاح و بازشدن درب های این بقعه به روی زایران بعد از گذشته چهار سال خواهیم بود.
کد خبر: ۹۸۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 03 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمد صالحی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت بقعه احمد ابن اسحاق (ره)   افزود: عملیات بازسازی این بقعه که در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ آسیب دید، توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بازسازی بقعه احمد ابن اسحاق با سازه فلزی و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه در دست انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: سرپل ذهاب یکی از مناطق مرزی کشور است که اهمیت ویژه ای دارد و بقعه احمد ابن اسحاق (ره) باید بعنوان یک قطب فرهنگی و مذهبی در غرب کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: اوقاف و امور خیریه استان برنامه های فرهنگی و مذهبی خاص و ویژه ای برای این بقعه دارد، تقویت واحد قرآنی بقعه و محور قرار گرفتن آن در برنامه های قرآنی منطقه و حتی در سطح کشور و اجرای برنامه های ویژه فرهنگی و مذهبی، بعد از افتتاح حرم بلافاصله آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: برنامه های فرهنگی و مذهبی حرم امروز نیز با همت امام جمعه سرپل‌ذهاب در حال اجراست و هیچوقت تعطیل نشد و امسال بزرگترین جشن عید غدیر سطح استان در این بقعه برگزار شد.

احمدابن اسحاق قمی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.

آرامگاه این راوی در شهر سرپل ذهاب زیارتگاهی برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار