معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید منوط به واکسیناسیون همه معلمان و تامین شرایط مطلوب آموزش حضوری است.
کد خبر: ۹۷۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ 07 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه روز» از شبکه فارس با تشریح فرآیند اولیه بازگشایی مدارس در سال جدید، گفت: در صورت واکسیناسیون تمامی فرهنگیان و ایجاد شرایط مطلوب آموزش حضوری و تائید ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام به بازگشایی مدارس در سال جدید خواهیم کرد، اما اگر شرایط مطلوب آموزش حضوری فراهم نشود آموزش را به صورت مجازی ادامه خواهیم داد.

او افزود: امروز فارس با ظرفیت‌های بی نظیر فرهنگی و دارا بودن همه عناصر هویتی میزبان همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی دوره پیش دبستانی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف این همایش تجربه گردانی و ایجاد فرصت برای مطالعه در رابطه با هویت دانش آموزان و به کارگیری یافته‌های علمی برای توسعه و تحکیم هویت افراد جامعه است.

حکیم زاده گفت: خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از این همایش شد به طوریکه بیش از یک هزار و یکصد مقاله علمی و اثر هنری ادبی به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در رابطه با رتبه بندی معلمان نیز گفت: وزات آموزش و پرورش به طور جدی پیگیر رتبه بندی معلمان هست و لایحه از سوی دولت به مجلس ارسال شده و در کمیسیون مجلس نیز از طرف نماینده‌های مردم مورد بررسی قرار گرفته شده است.

حکیم زاده گفت: ۲۲ اردیبهشت ماه بخشنامه ثبت نام به تمامی مدارس ابلاغ شد و باتوجه به شرایط خاص حاکم در جامعه ثبت نام همه پایه‌ها به صورت الکترونیکی و غیر حضوری در حال انجام است.

او با بیان اینکه فارس از معدود استان‌هایی است که در سال‌های قبل نیز تجربه ثبت نام اینترنتی را در کارنامه دارد گفت: خوشبختانه استان فارس جز استان‌های پیشرو در امر ثبت نام است و امسال به دلیل رعایت مسائل بهداشتی تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت دانش آموزان را نیز افزایش دادیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با توصیه اولیا به اینکه دانش آموزان را در نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود ثبت نام کنند، گفت: مدارس دولتی نباید هیچ گونه وجهی به عنوان شهریه از اولیا دریافت کنند و مشارکت‌های مردمی نیز باید بعد از ثبت نام دانش آموزان به صورت داوطلبانه دریافت شود.

او افزود: اولیا در صورتی که متوجه تخلفی ازسوی متولیان ثبت نام دانش آموزان در مدارس شدند شکایت خود را در سامانه shekayat.medu.ir ثبت یا به محل ستاد ثبت نام شهرستان‌ها و مناطق خود رجوع کنند.

حکیم زاده دوره پیش دبستانی را اجباری ندانست، اما یادآور شد: این دوره الزام تربیتی دانش آموزان است و گفت: خوشبختانه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به جهت اهمیت دوره مهد کودک و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش برای تحت پوشش قرار دادن دوره مهد کودک که پیش از این زیر نظر سازمان بهزیستی بود تشکیل شده است.

او در پایان گفت: پوشش دوره پیش دبستانی رابطه معناداری با نمرات دانش آموزان در دروس تخصصی و درک مطلب آنان دارد و در کشور‌های توسعه یافته پوشش پیش از دبستان به صورت صددرصدی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار