فرماندار اقلید همچنین با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا طی چند روز گذشته، عنوان کرد: زنگ هشدار شیوع بیشتر این بیماری در شهرستان به صدا درآمده و اعلام خطر می‌کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 24 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: خلیل بزرگی در سی و سومین جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با بیماری کرونا که با حضور برخی از مسؤولان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شیوع کرونا هنوز تمام نشده، بر لزوم هوشیاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف تأکید کرد.

وی با قدردانی از گروه‌ها، نهادها و اقشاری که به اشکال مختلف طی این مدت در میدان حضور و همت جهادی داشتند، اظهار داشت: چند پیک سخت بیماری کرونا را پشت سر گذاشتیم اما باید همچنان مراقبت‌ها را ادامه داد و با بی‌توجهی موجب بروز پیک چهارم نشویم چراکه با جهش ویروس و شرایط غیرقابل پیش‌بینی و کنترل، ممکن است خسارت‌های غیرقابل جبرانی به‌ بار آید بنابراین باید همه احساس مسؤولیت کرده و موازین بهداشتی را رعایت کنیم.

بزرگی به خسارت جانی و مالی که بر بسیاری از افراد و خانواده‌ها تحمیل شد، اشاره و یادآور شد: همه باید پای‌کار بوده و خوش‌بین نباشیم، این بیماری با کسی شوخی ندارد، پس بکوشیم و دقت کنیم که احساسات بر عقل غالب نشود.

وی همچنین با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا طی چند روز گذشته، عنوان کرد: زنگ هشدار شیوع بیشتر این بیماری در شهرستان به صدا درآمده و اعلام خطر می‌کنیم.

فرماندار اقلید با بیان اینکه برخی افراد ازجمله بخشی از اصناف، نسبت به وضعیت شیوع بیماری کرونا بی توجه و بی‌خیال شده‌اند و تصور می‌کنند بیماری ریشه‌کن شد، تأکید کرد: درصورت عدم همکاری با ستاد مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در راستای حفظ جان و سلامت مردم، محدودیت‌های صنفی و ... دوباره اعمال خواهد شد.

اعمال محدودیت در برگزاری مراسم تدفین و ترحیم
سپس شهردار اقلید با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف و مسؤولیت‌پذیری همه، از عدم تحقق این امر توسط برخی همشهریان گلایه کرد.

اکبر مسعودی به برگزاری مراسم و تجمعات در بهشت فاطمیه اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی و عدم رعایت موازین بهداشتی موجب خسارت و آسیب‌های جبران‌ناپذیر جانی و اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

وی با توصیه به مردم در پرهیز از تجمع و حضور در آرامستان‌ها، تصریح کرد: با توجه به افزایش دوباره آمار ابتلا به کرونا در شهرستان و خطر وقوع پیک چهارم این بیماری، محدودیت‌هایی در زمینه برگزاری مراسم تدفین و ترحیم در آرامستان بهشت فاطمیه اقلید اعمال می‌شود.

بی‎‌توجهی و عدم رعایت پروتکل‎های بهداشتی توسط برخی اصناف از دیگر مسائلی بود که شهردار اقلید به آن اشاره کرد.

اولویت آموزش و پرورش در حفظ سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان
در ادامه معاون پرورشی آموزش و پرورش اقلید به دستورالعمل بازگشایی مدارس اشاره و بیان کرد: اولویت آموزش و پرورش اقلید از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان بوده و هست.

سیدرضا موسوی تصریح کرد: الزامی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و به شرایط مدرسه و شهرستان بستگی دارد.

وی به تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای کیفی‌سازی آموزش‌های مجازی نیز اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار