نخستین جشنواره ملی ترویج نجوم، یادمان پروفسور احمد کیاست پور، در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ 04 July 2021

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب گفت: این جشنواره ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه، دانشجویان و منجمان داخل و خارج از کشور است و دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اصفهان و باشگاه‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن نیز از جمله حامیان اصلی آن هستند.

مهری نقوی با اشاره به اینکه جشنواره ملی ترویج نجوم در دو بخش فراخوان مقاله‌های علمی و عکس‌های نجومی برگزار می‌شود، گفت: محور‌های موضوعی مقاله‌های علمی شامل موضوعاتی همچون خورشید و منظومه شمسی، نجوم رصدی، علوم و فناوری‌های فضایی، سیارات فراخورشیدی، اختر فیزیک، اختر زیست شناسی و کیهان شناسی است.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب ادامه داد: محور‌های موضوعی بخش عکس نیز شامل موضوعاتی مانند آسمان شب یا نمای باز، عمق آسمان (deep sky) و منظومه شمسی است.

نقوی با بیان اینکه داوری آثار در مهر و آبان انجام می‌شود، گفت: آثار راه یافته به مرحله نهایی در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آذرماه در فضای مجازی اعلام می‌شوند و این جشنواره در روز ۱۸ آذرماه با اعلام آثار برگزیده به ایستگاه آخر خود خواهد رسید.

علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریورماه سال جاری به نشانی اینترنتی www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار