رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان از اهدای دو هزار و ۵۰۰ سرویس جهیزیه و پنج هزار سبد غذایی به نوعروسان و نیازمندان شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان خبر داد و گفت: هر سری جهیزیه شامل ۸ قلم است و حدود ۱۱ میلیون تومان ارزش دارد.
کد خبر: ۹۷۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰ 01 July 2021

شهره شیرانی با اشاره به فعالیت ۸۳۰ شعبه خیریه آبشار عاطفه‌ها در کشور، اظهار کرد: این خیریه با ۸۰ شعبه، بزرگترین خیریه در استان اصفهان است که از سال ۱۳۸۰ شروع به فعالیت کرده و بیش از دو دهه فعالیت‌های خود را در راستای محرومیت زدایی دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از از میلیون خیر در کشور حامی خیریه آبشار عاطفه‌ها هستند، گفت: در استان اصفهان نیز ۱۰۰ هزار نفر از خیرین با ما همکاری می‌کنند. این خیریه با مجوزی که از وزرات کشور دریافت کرد در ۳۲ استان کشور فعالیت می کند، اما آنچه باعث برکت و بزرگی این خیریه شده همراهی ۸ هزار نفر از کارکنانی است که ۹۸ درصد آنها بانوان جوان، متخصص و تحصیلکرده ای هستند که به صورت داوطلبانه با دفاتر ما همکاری می کنند و تعداد آنها در استان اصفهان نیز ۵۰۰ نفر است.

رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان افزود: هم اکنون ۴۰۰ هزار خانوار نیازمند تحت پوشش خیریه آبشار عاطفه‌ها هستند که در راستای محرومیت زدایی از آنها تلاش می‌شود و در استان اصفهان نیز ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش خیریه هستند.

وی از اهدای دو هزار و ۵۰۰ سرویس جهیزیه و پنج هزار سبد غذایی به نوعروسان و نیازمندان شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان خبر داد و گفت: تهیه جهیزیه یکی از اقدامات شاخص این خیریه است که طی سه نوبت در سال به خانواده‌های تحت پوشش اهدا می شود.

شیرانی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴ هزار و ۵۰۰ سرویس جهیزیه توزیع کردیم، گفت: هر سری جهیزیه شامل ۸ قلم است که حدود ۱۱ میلیون تومان ارزش دارد و با اولویت نیازمندان اهدا می‌شود.

رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان ادامه داد: ارزش هر سبد غذایی در هر مرتبه که توزیع می کنیم متفاوت است، اما حداقل و حداکثری که تعیین شده بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

شیرانی به حمایت خیریه آبشار عاطفه‌ها از خانواده‌های نیازمند از جمله خانواده ایتام، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست و اقشار آسیب دیده اشاره و اضافه کرد: یکی از علت گسترده بودن شعب خیریه این است که منزلت خانواده‌ها نادیده گرفته نشود و کارکنان خیریه در هر منطقه بتوانند به منزل مددجویان مراجعه کرده و پس از تحقیق، آنها را تحت پوشش قرار دهند.

رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش خیریه مشکلات معیشتی دارند، گفت: سبدهای غذایی شامل چند قلم مواد غذایی اساسی است که در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد و بخشی از نیازهای آنها را برطرف می‌کند.

وی یادآور شد: خیریه آبشار عاطفه‌ها در ابتدای کار دفتری در شهر اصفهان ایجاد کرد و بنا بر این بود که به نیازمندان کمک کنیم، اما با وجود اینکه استان اصفهان خیریه های زیادی فعالیت می کنند، تاکید ما بر حمایت از مناطق محروم بود، به طوری که پنج شعبه در شروع کار در شهرستان‌های محروم استان دایر شد و بعد از آن توانستیم در تمام شهرستان‌های استان شعب خیریه راه‌اندازی کرده و بعد از آن در روستاها و کل استان دامنه فعالیت خود را گسترش دادیم.

شیرانی خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در کمک رسانی به خانواده‌ها نداریم و تلاش می کنیم از هر کسی به خیریه مراجعه می‌کند حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه با مجازی شدن آموزش ها به خاطر همه گیری کرونا دانش آموزان محروم توان خرید گوشی و تبلت نداشتند، گفت: اوایل آبان‌ماه ۹۹ حدود پنج هزار تبلت در استان تهیه و به دانش آموزان نیازمند اهدا کردیم. بسیاری از دانش آموزان حتی از تحصیل منصرف شده بودند، اما پس از اهدای تبلت از سوی خیرین توانستند به تحصیل خود ادامه دهند.

رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان با بیان اینکه همه تأکید ما بر کمک به خانواده های مددجو نیست، تصریح کرد: ۱۵ کارگاه در استان اصفهان داریم که به خانواده‌ها فراخوان می کنیم تا در صورت توان مشغول به کار شوند. حدود یک ماه است مجتمع بزرگ کارآفرینی با عنوان سوغات ایران در مشهد راه اندازی شده که ۱۰۰ فروشگاه دارد و در ۲۰۰ متری حرم و در مکانی رایگان تولیدات زنان سرپرست خانوار به فروش می رسد و خوشبختانه ار آن استقبال شده است.

شیرانی گفت: حدود هزار و ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار سر کار آمده و از گردونه کمک رسانی خیریه آبشار عاطفه‌ها حذف شدند چون هم حقوق و هم بیمه دارند و چرخ کارگاه‌ها می چرخد.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌های تحت پوشش در تأمین هزینه های درمان مشکل دارند، گفت: هزار پزشک متخصص در شهر اصفهان و شهرستان‌ها به صورت افتخاری با خیریه همکاری می کنند، همچنین با چند داروخانه بزرگ در شهر اصفهان قرارداد داریم و با بیمارستان‌ها هم قرارداد داریم و با همدیگر تعامل می کنیم.

شیرانی خاطرنشان کرد: در همه شهرستان‌ها با کمیته امداد هم افزایی داریم و شعب خیریه در شهرستان ها با آنها قرارداد دارند و در زمینه جهیزیه و اهدای سبدهای غذایی و هزینه های درمانی هماهنگی و تعامل داریم.

وی با اشاره به بین المللی بودن خیریه آبشار عاطفه‌ها گفت: این خیریه تقریبا دو سال است بین المللی شده و حامیانی در سراسر دنیا دارد، ضمن اینکه برخی بیماران نیاز به درمان در کشورهای خارج از کشور دارند مثل کودکان پروانه‌ای، در این زمینه با کمک خیرین و پزشکان در سراسر دنیا تلاش می‌کنیم از این بیماران حمایت کنیم.

رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در مورد موازی کاری خیریه ها در اصفهان گفت: جلسه ای در استانداری برگزار شد و در مورد جلوگیری از موازی کاری ها صحبت شد. بسیاری از خیریه ها که مجوز از بخش های مختلف گرفته اند اعلام کرده اند که جلوی این موازی کاری ها را می‌گیرند و ما هم تلاش می کنیم از مددجویان بدون واسطه حمایت کنیم، البته کارتکسی آماده کرده ایم که کمک ها در آن ثبت می شود.

وی اضافه کرد: استانداری اصفهان نیز سامانه ای راه اندازی کرده که خیریه ها به آن دسترسی دارند، اما تا همه خیریه ها به این سامانه متصل شوند زمان می برد، اگرچه قدم‌هایی برای جلوی این موازی کاری ها گرفته شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار