مدیر کل پدافند غیر عامل گفت:: پدافند غیر عامل یک ضرورت اجتناب ناپذیراست که نباید مورد غفلت واقع شود و پرداختن به آن موجب آرامش و حفظ سرمایه ملی و معنوی و عدم توجه به آن پیامد‌های ناگوار و افزایش آسیب به زیرساخت را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۷۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 24 June 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه جلسه کارگروه تخصصی سازماندهی و مشارکت مردمی پدافند غیر عامل استان با حضور کرمعلی زارعی مدیر کل پدافند غیرعامل استان و اعضاء کارگروه در محل سالن جلسات سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد.
ابتدای جلسه سردار مرادی جانشین کارگروه تخصصی سازماندهی و مشارکت مردمی پدافند غیر عامل استان گزارشی از فعالیت‌های کار گروه فوق ارائه نمودند.

در ادامه مدیر کل پدافند غیر عامل با گرامیداشت یادو خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت داشت: پدافند غیر عامل یک ضرورت اجتناب ناپذیراست که نباید مورد غفلت واقع شود و پرداختن به آن موجب آرامش و حفظ سرمایه ملی و معنوی و عدم توجه به آن پیامد‌های ناگوار و افزایش آسیب به زیرساخت را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: با عنایت به شرح وظایف خطیر این کارگروه انتظار می‌رود با استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود نسبت به رصد و پایش و تشخیص تهدیدات و آسیب پذیری‌ها حوزه این کارگروه اقدام و به منظور پاسخ اضطراری و حفظ تداوم کارکرد با سازماندهی، تأمین تجهیزات مورد نیاز، آموزش، تمرین و اجرای رزمایش با انجام عملیات پدافندی پیشگیرانه میزان آمادگی جامعه هدف را ارتقا دهند.

این مسئول در خصوص دوره‌های آموزش پدافند غیر عامل گفت: اداره کل پدافندغیر عامل اولین دوره آموزشی را برای پرسنل استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را در مورخ ۵/۴/۱۴۰۰ در دستور کار دارد و در صورت نیاز کارگروه‌های تخصصی و دستگاه‌های زیر مجموعه و اخذ مجوز دوره‌های آموزشی از وزارتخانه مربوطه این اداره کل آمادگی همکاری در راستای تامین مربی جهت آموزش بصورت حضوری (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) و مجازی را دارد.


زارعی خاطر نشان ساخت با توجه به خشکسالی انتظار می‌رود کار گروه تخصصی سازماندهی و مشارکت مردمی پدافند غیر عامل استان در زمینه اطلاع رسانی و الگوی مصرف برق به آحاد مردم اقداماتی بعمل آورد.


وی از کارگروه تخصصی سازماندهی و مشارکت مردمی پدافند غیر عامل استان سه طرح: ۱_ طرح تولید آمادگی ۲_ طرح پاسخ در شرایط اضطرار ۳_ طرح تولید کارکرد و خدمات زیرساخت را خواستار و به آن تاکید نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار