پیام استاندار هرمزگان به مناسبت هفته قوه قضائیه
تابناک- استاندار هرمزگان هفته آغازین تیر ماه به یاد شهادت مظلومانه شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب اسلامی در واقعه هفتم تیر سال 1360 به عنوان هفته قوه قضائيه نامگذاری شده است.
کد خبر: ۹۷۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 23 June 2021

دکتر فریدون همتی در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هفته آغازین تیر ماه به یاد شهادت مظلومانه شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب اسلامی در واقعه هفتم تیر سال 1360 به عنوان هفته قوه قضائيه نامگذاری شده است.

شهید آیت الله دکتر بهشتی از یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) و بزرگان انقلاب اسلامی ایران بود که ریاست دستگاه قضائی کشور از جمله مهمترین مسئولیت های این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

ایشان براساس اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مبانی دین مبین اسلام و قانون اساسی، دستگاه قضائی را در جهت گسترش عدالت در کشور پایه گذاری نمود و این شهید بزرگوار الگویی بزرگ برای تمامی فعالان در دستگاه قضائی است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، توانسته با تکیه بر قانون اساسی و قوانین اسلامی، اقدامات موثری را برای اجرای عدالت، دادخواهی عادلانه و برخورد قاطع با مجرمان و متخلفان صورت دهد.

همچنین تلاش گسترده قوه قضائیه تاثیرات بسیاری را در پیشگیری و بازدارندگی از وقوع جرم داشته که این امر یکی از محورهای مهم در ارتقاء شاخص های امنیتی محسوب می شود.

قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام تلاش وافری برای برخورد با متخلفین، مجرمین و مفسدین داشته و پیشرفت های مطلوبی را در رسیدگی به جرائم و صدور احکام متناسب از سوی این قوه شاهد بوده ایم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و سایر شهدای واقعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰، فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به ریاست محترم این قوه و قضات، مدیران و کارکنان دستگاه قضائی در سراسر کشور و همچنین رئيس، دادستان ها و کارکنان دادگستری در سراسر استان هرمزگان تبریک می گویم و از تلاش‌های یکایک آنها به ویژه در استان هرمزگان تقدیر و تشکر می نمایم.

فريدون همتی
استاندار هرمزگان

 

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار