فرماندار رضوانشهر گفت: تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در رضوانشهر اندیشیده شده است.
کد خبر: ۹۶۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ 09 June 2021

 

به گزارش تابناک گیلان، محمود قاسمی در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی که با حضور اعضای شورای تأمین، نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهرهای رضوانشهر و پره سر و هیات های اجرایی و نظارت این شهرستان برگزار شد، افزود: برای جلب آرای مردم باید قوانین را بدرستی رعایت کنیم.

وی ضمن تذکر به همه نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی در سطح رضوانشهر و پره سر مبنی بر پرهیز از هر گونه تخریب و بی احترامی به سایر رقبا گفت: همه رفتارهای شما در ایام تبلیغات انتخاباتی، سال ها در اذهان می ماند پس مراقب رفتار و اقدامات خود در این ایام باشید و از هر گونه تخریب و اهانت به سایر رقبا پرهیز کنید.

وی اظهار داشت: برگزاری سلامت، امنیت، ایجاد فضای رقابت و حضور حداکثری در انتخابات حائز اهمیت است که حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رای توطئه های دشمنان نظام را خنثی خواهد نمود.

قاسمی با بیان اینکه در هر صندوق حدود ۲۰ نفر و در مجموع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فرآیند رای گیری را برعهده دارند، ادامه داد: این عوامل شامل اعضای صندوق ها، ناظران، بازرسان، اعضای هیات های اجرایی و اعضای تامین امنیت صندوق های رای مشتمل بر نیروی انتظامی و سپاه پاسداران هستند تا انتخاباتی سالم، امن و باشکوه را برگزار و از آرای مردم حفاظت شود.

رئیس ستاد انتخابات رضوانشهر افزود: تمامی تدارکات و پشتیبانی برای برگزاری انتخابات در این شهرستان مهیا شده تا مردم بتوانند در پای صندوق های رای حاضر شده و در امنیت و آرامش کامل به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

فرماندار رضوانشهر، با اشاره به اینکه ۱۲۸ شعبه اخذ رای برای انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان در نظر گرفته شده است، گفت: امسال برای جلوگیری از ازدحام رای دهندگان در محل های اخذ رای با توجه به شرایط کرونا، ۵ شعبه به تعداد شعبات اخذ رای در این شهرستان اضافه شده است.

قاسمی اضافه کرد: از مجموع کل شعبات اخذ رای ۷۰ شعبه در رضوانشهر و ۵۸ شعبه در بخش پره سر فعالیت دارند، که از این تعداد چهار شعبه نیز به صورت سیار عملیات اخذ رای را برعهده دارند.

وی افزود: در حوزه شهر رضوانشهر ۲۰ شعبه و در شهر پره سر ۷ شعبه اخذ رای و همچنین در مناطق روستایی نیز ۵۰ شعبه در بخش مرکزی شامل ۴۹ شعبه ثابت و ۱ شعبه سیار و ۵۱ شعبه اخذ رای در پره سر شامل ۴۸ شعبه ثابت و ۳ شعبه سیار برای این امر در نظر گرفته شده است.

فرماندار رضوانشهر گفت: حدود ۵۲ هزار رای دهنده در این شهرستان وجود دارد که بیش از هزار نفر رای اولی هستند.

قاسمی تاکید کرد: ملزومات بهداشتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای تمامی شعب پیش بینی شده است و مسوولان برگزاری تمام تلاش خود را برای حفظ سلامتی مردم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای به طور دقیق و کامل به کار خواهند گرفت.

همچنین در این نشست دادستان رضوانشهر با بهره گیری از آیه ششم سوره مبارکه روم مواردی را خطاب به جمع حاضر متذکر شد.

سیدمرتضی هاشمی ساداتی افزود: حضور شما عزیزان بعنوان نامزدهای انتخاباتی ششمین دوره شوراهای اسلامی موجب گرم شدن تنور انتخابات و ایجاد شور و حال برای مشارکت بیشتر مردم در این امر قابل تقدیر است و انتظار می رود رعایت قوانین از سوی همه شما مورد توجه قرار گیرد.

دادستان رضوانشهر در ادامه با انتقاد نسبت به آن دسته از افراد که بدون ملاحظات قانونی و زودتر از موعد تبلیغات را آغاز نمودند گفت: از این افراد چه انتظاری هست که پس از ورود به پارلمان شورا، قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه بد اخلاقی موجب دلسردی مردم می شود افزود: همه ما ملزم به رعایت قانون هستیم و باید از هر گونه بد اخلاقی و عبور از قانون پرهیز گردد و رعایت قانون موجب بالا رفتن ضریب امنیت در سطح جامعه می شود.

همچنین فرمانده سپاه رضوانشهر در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همه نامزد های انتخاباتی شوراهای اسلامی رضوانشهر و پره سر گفت: امروز خودتان را در معرض انتخاب مردم قرار داده اید و تحت نگاه تیزبین تک تک افراد جامعه هستید.

سرهنگ سید جلیل قاسمی بیان کرد: نامزد های انتخاباتی در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد عرصه انتخابات شده اند و رعایت اخلاق و دستورالعمل های انتخاباتی از سوی شما بزرگواران نوعی لبیک به دستورات معظم له محسوب می شود.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو شهر بنام های رضوانشهر و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار