مهم‌ترین اخبار انتخاباتی شورای شهر و روستای استان سمنان را در بسته انتخابات ۱۴۰۰ باشگاه خبرنگاران جوان مطالعه کنید.
کد خبر: ۹۶۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 02 June 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان انتخابات شورای شهر و روستا یکی از مهم‌ترین انتخابات در هر شهرو روستا است که ۴ سال یک بار برگزار شده و مردم هر استان با حضور در صندوق‌های رای وضعیت عمرانی و شهری خودشان را تغییر می‌دهند.

مردم استان سمنان با حضور حداکثری و پرشور خود در انتخابات ۲۸ خرداد بار دگر قرار است همبستگی خود را به همگان نشان داده و با هر یک رای خود، اقتدار و دلبستگی به نظام را نمایان کنند.

برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورا‌ها در سمنان

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: انتخابات شورای شهر مرکز استان سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

او افزود: چنانچه که غیر از مراکز استان‌ها انتخابات در شهرستان‌های دیگر هم به صورت تمام الکترونیک برگزار شود حتماً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خرید و فروش رای ممنوع

دادستان استان سمنان گفت: کم و زیاد کردن آرا یا تعرفه‌ها و تقلب در رأی‌گیری و شمارش آرا، تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شوند.

شریف ابراهیمی دادستان استان سمنان درباره جرایم حوزه انتخابات گفت: خرید و فروش رأی، تقلب و تزویر در اوراق تعرفه یا برگ رأی در صورت جلسات، تهدید یا تطمیع در امور انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، رأی دادن با شناسنامه‌ی دیگری، رأی دادن بیش از یک بار و اخلال در امر انتخابات در زمره تخلفات انتخاباتی است.

او با بیان اینکه کم و زیاد کردن آرا یا تعرفه‌ها و تقلب در رأی‌گیری و شمارش آرا، تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شوند، افزود: رأی گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد، توصیه به انتخاب کاندیدای معین از طرف اعضای شعبه اخذ رأی اعم از مجریان یا ناظران یا هر فرد دیگر محل صندوق رأی به رأی دهنده، تغییر و تبدیل با جعل و یا ربودن و یا معدوم کردن اوراق و اسناد انتخاباتی از قبیل تعرفه و بر رأی و صورت جلسات و تلفکس و تلگراف‌ها باز کردن و یا شکستن قفل محل نگهداری و لاک و مهر صندوق‌های رأی بدون مجوز قانونی دیگر مصادیق جرم هستند.

تعیین ۲۴ بازرس اصلی در انتخابات استان سمنان

منوچهر فخری رئیس هیات بازرسی انتخابات استان سمنان در جلسه هیات بازرسی ستاد انتخابات استان گفت: تاکنون ۷۷۸ شعبه اخذ رای برای انتخابات بیست و هشتم خرداد در این استان در نظر گرفته شده که این تعداد احتمالا تغییر می کند.

او افزود: علاوه بر ۲۴ بازرس اصلی انتخابات ، برای هر ۱۰ شعبه یک سر بازرس مستقر خواهد شد که بر عملکرد بازرسان انتخاباتی ، روند اجرای طرح های پیشگیری و گزارش‌های تخلفات انتخاباتی نظارت دارد.

٧٧٨ شعبه اخذ رای در استان سمنان برای انتخابات ٢٨ خرداد پیش‌بینی شده که شامل ۴٨٢ شعبه در شهرها و ٢٩۶ شعبه در روستاها می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار