معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:
تابناک-معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان هرمزگان، بالای 100 درصد محقق شد.
کد خبر: ۹۶۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 30 May 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان و به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها به تشریح نتایج سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال ۹۹ و انتظارات از استان ها در طرح سنجش 1400 پرداخت.
وی گفت: در 6 استان خراسان شمالی، اصفهان، خراسان جنوبی، اردبیل، هرمزگان و کرمانشاه، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، بالای 100 درصد محقق شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی گفت: امکانات و تسهیلات پایگاه سنجش مناسب و در دسترس شامل دارا بودن فضای متناسب با درجه پایگاه، تجهیز سیستم سرمایشی، خط تلفن، اینترنت جهت اتصال به سامانه تشخیص(سنجش) و ثبت اطلاعات تامین شود و رابط استان با آموزش و پرورش جهت نصب دستگاه های pos قبل از شروع پایگاهها هماهنگی های لازم را انجام دهد.
شهباز بارانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی هرمزگان گفت: درسال گذشته تعداد 23 هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول و همچنین قریب به 20 هزار دانش آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفتند.
وی افزود: در تابستان 1399، سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدائی در 34 پایگاه ثابت و سیار شروع شد و نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
به گفته بارانی، پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 36 هزار نوآموز بدور ورود به پایه اول ابتدائی مورد سنجش و بررسی وضعیت جسمانی و ذهنی قرار گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: برای ثبت نام در مدارس، همه دانش آموزان ورودی پایه اول حتماً باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و بر اساس نوبت دهی ، به پایگاههای سنجش مراجعه و مورد سنجش قرار گیرند.

 

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار