علی اکبر بازیار: هرگونه تصرف در حریم و بستر دریاچه سد درودزن باعث تهدید منابع آب شرب از لحاظ کمی و کیفی می شود لذا شرکت آب منطقه ای فارس به منظور حفاظت کمی و کیفی منابع آب استراتژیک و تأمین کننده شرب و بهداشت موجود در دریاچه سد درودزن، با افراد قانون گریز برابر مقررات و از طریق مراجع قضایی برخورد می کند.
کد خبر: ۹۶۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 29 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی اکبر بازیار شنبه با اشاره به اینکه تامین آب بخش های شرب و صنعت در شهرستان های شیراز ، مرودشت، زرقان و خرامه از سد درودزن انجام می شود افزود: لذا حفاظت کمی و کیفی آب دریاچه این سد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: هرگونه تصرف در حریم و بستر دریاچه سد درودزن باعث تهدید منابع آب شرب از لحاظ کمی و کیفی می شود لذا شرکت آب منطقه ای فارس به منظور حفاظت کمی و کیفی منابع آب استراتژیک و تأمین کننده شرب و بهداشت موجود در دریاچه سد درودزن، با افراد قانون گریز برابر مقررات و از طریق مراجع قضایی برخورد می کند.

بازیار بیان کرد: در اواخر سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز واقع در اراضی محدوده بستر و حریم دریاچه سد درودزن پر شدند و اراضی مذکور رفع تصرف شد.

مدیر حفاظت و بهره برداری آب منابع آب شرکت منطقه ای فارس افزود: در حال حاضر نیز با توجه به اهمیت موضوع، با تقویت گروه‌های گشت و بازرسی در منطقه اقدامات کنترلی جهت جلوگیری از تصرف مجدد اراضی سازمانی و ملی واقع در حریم و بستر دریاچه سد درودزن و همچنین حفر چاه غیرمجاز یا تخلیه مجدد چاه های پر شده قبلی در حال انجام است که این امر همکاری بیشتر مسئولین سیاسی و دستگاه‌های قضایی و انتظامی را می‌طلبد.

سد درودزن که سال ۱۳۵۱ به بهره برداری رسید در حوزه شهرستان مرودشت و حدود ۵۰ کیلومتری شمال آن است. مرکز شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز است.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار