فرماندار شهرستان شیراز گفت: با حفر چاه آب جدید و رفع مشکلات شبکه آبرسانی داریون، تامین آب شرب این شهر در آینده‌ای نزدیک به وضعیت پایداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۶۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 20 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فرماندار شهرستان شیراز با هدف بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های دهستان داریون از توابع بخش مرکزی این شهرستان در راس هیاتی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی به شهر داریون سفر کرد.

محمد رضا امیری بیان کرد: با حفر چاه آب جدید و رفع مشکلات شبکه آبرسانی داریون، تامین آب شرب این شهر در آینده نزدیک به وضعیت پایداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان شیراز تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تامین آب و نگهداری از شبکه‌های آبرسانی در شهر‌های تابعه این شهرستان و تمامی روستا‌ها به آبفای شیراز محول شده و با مدیریتی یکپارچه هدایت می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز با بیان اینکه تامین زیر ساخت مورد نیاز اماکن ورزشی برای بهره مندی عموم مردم شهر داریون دنبال می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در صورت تامین آب و زمین ورزش توسط شهرداری، اعتبار مورد نیاز اجرای طرح در کمیته برنامه ریزی این شهرستان تامین شود.

امیری در ادامه با اشاره به وضعیت درآمدی و مشکلات شهرداری شهر‌های کوچک بر ضرورت تقویت شهرداری داریون تاکید و اظهار کرد: این موضوع نیز در کمیته برنامه ریزی پیگیری خواهد شد.

او در پاسخ به پرسش معتمدین و امام جمعه شهر داریون در خصوص ارتقای دهستان داریون به بخش ابراز کرد: موضوع ارتقای دهستان داریون از سوی فرمانداری پیگیری و با دستور مساعد استاندار فارس به وزارت کشور و هیات دولت ارسال شده است؛ امید می‌رود این موضوع تصویب شود.

توزیع عادلانه منابع در سطح شهرستان شیراز
فرماندار شهرستان شیراز در ادامه بازدید‌های دوره‌ای خود از مناطق روستایی در جمع اهالی روستای ایزدخواست باصری که شرقی‌ترین روستای این شهرستان و هم مرز با خرامه است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم توزیع منابع، اعتبارات و امکانات برای تمام نقاط روستایی به شکل عادلانه صورت گیرد.

این مقام مسئول بر پیگیری و بررسی مشکلات مسکن جوانان روستایی و ضرورت رفع مشکلات و کاستی‌های آنتن دهی تلفن همراه و خدمات مخابراتی در این مناطق تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز در ادامه ضمن بازدید از روستای دودج و در جمع تعدادی از معتمدین این روستا بیان کرد: طرح هادی نمایانگر جهت توسعه روستا در آینده است که مشخص می‌کند توسعه روستا کجا باشد و کاربری اراضی چگونه تعریف شود.

فرماندار شیراز تاکید کرد: تلاش خواهد شد تا با پیگیری و اقدامات بنیاد مسکن و تصویب کمیته طرح‌های هادی روستایی، طرح جامع توسعه ده ساله روستای دودج به سرعت و دقت مصوب و ابلاغ شود.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز با یاد آوری اینکه برخی از ساخت و ساز‌های این روستا در حاشیه جاده انجام شده و رفع مشکلات آنان از خواسته‌های مالکان روستایی است، افزود: امیدواریم با تصویب طرح هادی روستا و طرح موضوع در کمیته حریم جاده‌ها این مسیر به عنوان خیابان واقع در طرح هادی شناسایی شده، حریم جاده کاهش یافته و مشکلات ذی نفعان مرتفع شود.

این مقام مسئول از دهیار روستای دودج به دلیل جلوگیری از ساخت و ساز‌های خارج از محدوده طرح هادی روستا تقدیر و اضافه کرد: ساخت و ساز‌های غیر مجاز، مشکلات عدیده‌ای را برای متخلفان و دولت ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار