نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انتخابات باید از مدار احساسی خارج شود و نامزدها در مدت زمان قانونی تبلیغات از دادن وعده‌های غیرعملی به شدت بپرهیزند.
کد خبر: ۹۶۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 26 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود:نامزدهای انتخاباتی باید بر اساس شرایط اقتصادی و بودجه‌ای کنونی کشور افق برنامه‌ای خود را ارایه کنند و حتی برای مباحث پساتحریم راهبردهای سازنده و عملی داشته باشند.
وی یادآورشد:انتخابات پیش رو فرصتی مهم در چینش حلقه مدیریتی و تصمیم‌ساز کشور است و نامزدهای حاضر در گردونه این رقابت باید با ارایه برنامه‌های کارامد برای بهبود مناسبات مختلف به ویژه عرصه اقتصادی به انتخاب اصلح از سوی مردم کمک کنند.
وی با بیان اینکه کشور در برهه کنونی نیازمند نیروهای متعهد، متخصص و کارآمد برای پیشبرد اهداف مترقی است گفت: از این رو گزینش بهترین افراد برای تصاحب جایگاه ارشد اجرایی، کرسی‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا و حضور در خانه ملت اهمیت زیادی دارد.
وی بابیان اینکه مباحث انتخاباتی با همه اهمیت و جایگاهی که دارد نباید سایر فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد افزود: هیچ گامی در راستای سازندگی و توسعه استان نباید با بهانه انتخابات بر زمین مانده و یا آهنگ آن کند شود.
امام جمعه اراک با بیان اینکه هر گونه فعالیت که با رنگ و بوی انتخابات باعث شود امور مردم با کندی و دشواری مواجه شود پسندیده نیست گفت: مسئولان باید مراقبت لازم را در این راستا داشته باشند.
وی با بیان اینکه کشور به شدت در برهه زمانی کنونی نیازمند تداوم و جدیت در کار است افزود: تا پایان دولت دوازدهم باید با اقتدار و جدیت امور مردم پی گرفته شود.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه با اعلام نامزدهای تایید شده از سوی شورای نگهبان اکنون نوبت مردم است که با آمدن در پای صندوق‌های رای آگاهی و تکلیفشان به انجام رسانده و بار دیگر دشمن را ناامید کنند گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار با اهمیت است چرا که سرنوشت تصمیم‌سازی محلی را تعیین می‌کند بنابراین مردم باید با آگاهی برنامه نامزدها را مطالعه کنند و با هر رای تایید بر توسعه منطقه‌ای بگذارند.
وی افزود: نقش و جایگاه انتخابات شوراهای اسلامی کمتر از ریاست جمهوری نیست و در فصل انتخابات ۱۴۰۰ همه باید بکوشند تا برایند صندوق‌های رای بهترین سرمایه برای پیشبرد امور باشد.
وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان در انتخابات پیش رو شاهد برگزاری رقابت‌های میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی است گفت: واجدان شرایط رای در این حوزه انتخابیه با مشارکت آگاهانه خود باید فردی را به مجلس بفرستند که جبران ۲ سال فقدان نماینده در خانه ملت را بکند.
امام جمعه اراک با اشاره به برنامه خاموشی‌ها اظهارداشت: کشور در تولید برق با مشکلاتی مواجه است و از سویی ۲۰ درصد رشد مصرف در کشور وجود دارد و همه باید یاری دهند تا از شرایط کنونی عبور کنیم.
مدیر حفاطت محیط زیست استان مرکزی هم با اشاره به پاکسازی یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان در اجرای پویش مردم کنار مردم امسال در استان از پسماندهای پراکنده گفت: ۵۰۰ تن پلاستیک با همراهی یک‌هزار و ۵۸۴ نفر روز کارگران و داوطلبان از حاشیه جاده‌های استان جمع‌آوری شد.
رضا میرزایی افزود: یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برای جمع‌آوری پسماندهای پراکنده در جاده های استان هزینه صرف شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس آمار ثبت شده در مرکز پایش هوای استان مرکزی، سال گذشته ۴۷ روز پاک، یک روز ناسالم برای گروه های حساس و ۲۶۴ روز قابل قبول برای اراک ثبت شده است.
میرزایی افزود: شاخص‌های آلایندگی استان مرکزی در سال ۹۹از ۱۰۵ به ۴۲ کاهش یافته است که بیانگر اقدامات مطلوب بوده است.
وی اظهارداشت: برای بی‌خطر سازی پسماندهای بیمارستانی در استان مرکزی یک شرکت فعالیت دارد و به‌منظور سامان اصولی پسماند کشاورزی نیز از بهره برداران تعهد گرفته شده است تا بعد از کشت پاکسازی انجام شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شمار ایستگاه‌های پایش محیط زیست استان از سال ۹۶ که ۶ ایستگاه بود اکنون به ۱۲ رسیده و آزمایشگاه‌های معتمد نیز از هشت تا در سال ۹۶ اکنون به ۱۸ آزمایشگاه افزایش یافته است.
میرزایی اظهارداشت: ظرفیت مخازن آب برای حیات وحش در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان مرکزی با توجه به گرم شدن هوا به ۲۴۰ هزار لیتر رسیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم با بیان اینکه این استان با پنج و چهار صدم رتبه نخست وضعیت محیط کسب و کار را در سال جهش تولید با ثبت ۱۵ هزار شغل از آن خود کرده است گفت:کسب رتبه اول نرخ بیکاری با ۶ و هشت دهم درصد نیز از دیگر توفیقات استان مرکزی در سال گذشته است و ۲۳۶ واحد تولیدی راکد استان در سال جهش تولید به چرخه فعالیت بازگشتند.
سعید فرخی با بیان اینکه سال ۹۶ در استان هفت هزار کارگر با حقوق معوق داشت به ۵۳۰ نفر رسیده و این خطه در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی جز استان‌های برتر بوده است افزود: این استان در حوزه سرمایه‌گذاری پارسال ۳۵ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ داشته و صدور ۳۷۰پروانه بهره برداری، صادرات یک میلیارد دلار به ۱۰۰ کشور مقصد و افزایش تولید در بخش کشاورزی با ۹۰ درصد رشد از موفقیت های استان در سال گذشته است.
فرخی با بیان اینکه میانگین نرخ تورم کشور در سال جهش تولید ۳۶ درصد بود اما این شاخص در استان مرکزی ۳۳ درصد ثبت شده است یادِآورشد:این میزان کمترین نرخ تورم کشور بوده است.
وی با اشاره به تهیه نقشه راه اقتصادی برای استان مرکزی گفت:این نقشه در اختیار مدیران ارشد استان قرار گرفته است که ریل‌گذاری در راهبردهای عملیاتی به صورت محلی را می‌توان یکی از دلایل موفقیت در حوزه اقتصادی این خطه برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار